FANDOM

Adrian Krykke
Adrian Krykke
Personalia

Navn Adrian Krykke
Kjønn Mann
Serieinformasjon
Sesonger 31
År 2014
Skuespiller Gisle Hass

Før serienRediger

Adrian Krykke var Harald Eriksens sjef i et narkonettverk før Harald ble arrestert. Storm bad på ett tidspunkt om å få møte Haralds sjef. Han ble da dirigert til Stockholm, men bare for å bli lurt inn i en leilighet der det lå et kvinnelik. Noen tok bilder fra naboleiligheten, som for å implisere Storm i mord. Så lenge Harald var på frifot, ble imidlertid aldri sjefen hans sett eller vist.

Kjetil Bjerkedal nevner at Adrians ytre identitet er en mislykket forretningsmann fra Akershus, men politiet er godt klar over at han egentlig er høyt oppe i en narkoliga.

I serienRediger

Da Storm kommer tilbake til Oslo etter lengre tid på rømmen fra Harald og hans gjeng, får han høre at Harald nå sitter i fengsel, og tror han endelig er fri disse folkene. Han setter i gang et storstilt prosjekt for å opprette et utested på Hotel Cæsar.

Adrian og Storm

Adrian Krykke presser seg inn i Storms prosjekt. Foto: TV2

Imidertid blir han snart oppsøkt av en vagt truende mann som sier han og hans folk må få bli Storms "partnere" i utested-prosjektet. Han sier de har en felles bekjent som nå sitter i fengsel, og Storm innser at han står overfor Haralds gamle sjef: Adrian Krykke. Han sier Storm ikke har noe valg, men la ham og hans folk få bli en del av prosjektet.

Storm prøver å sette inn motpress ved å hente fram igjen et opptak han gjorde av Harald som snakket om sitt narkosalg. Han truer med å overlate opptaket til politiet. Imidlertid viser det seg at Adrian gir fullstendig blaffen i Harald, som han sier var uforsiktig og begikk slurv. Nettverket har allerede avskrevet den fengslede Harald, og sikret seg at de ikke kan linkes til ham. Storm er sjokkert over hvor lite virkelig lojalitet Adrian har til Harald.

Adrian har sitt eget pressmiddel: en video av Storm i leiligheten der en kvinne ble funnet drept. Storm har ikke noe annet valg enn å la Adrian og hans folk bli partnere i utested-prosjektet, samme hvor mye han hater at disse folkene nok en gang skal rote til livet hans.

Adrian kuer Storm

For Storm er det vanskelig å ikke la seg kue av den ruvende Adrian. Foto: TV2

Etter at Storm har valgt en regnskapsfører, den stødige Eik, vender Adrian tilbake og insisterer på at prosjektet skal benytte en regnskapsfører han har valgt isteden: Bengt Hermansen. Han viser Storm et budsjett Hermansen alt har satt opp, og som kan se ryddig ut. Ved nærmere ettersyn forstår Storm at Adrian vil bruke prosjektet hans til å drive hvitvasking av penger. Han forsøker igjen å sette foten ned, og ber Adrian forlate lokalet.

Dagen etter er alle arbeidsfolkene til Storm forsvunnet. Adrian kommer tilbake og minner Storm om at han også sitter på en video som kan implisere Storm i mord. Storm har ikke noe annet valg enn å godta at Adrian er sjefen, hvis ikke prosjektet skal stanse opp og Storm selv gå i fengsel.

Imidlertid oppdager Kjetil Bjerkedal at Storm er i kontakt med Adrian, og kaller Storm inn til ny samtale. Han innser at Storm på noe vis blir presset, og tilbyr ham vitnebeskyttelse. Storm avslår, men da han møter Adrian igjen, er han modigere enn før: Han kan jo ikke vinne uansett, så hvorfor skulle det å gå i fengsel for mord skremme ham mer enn å miste familien fordi han deltar i hvitvasking av narkopenger?

Adrian innser at Storm er "ustabil" og sørger for at han blir kidnappet. I en slags forhandling krever Adrian til slutt to hundre millioner fra Storm; om han betaler det, skal han få være i fred.

Storm gir etter. Tapet av 200 millioner fører imidlertid til at Storm sliter hardt for å få ferdigstilt utestedet; han har ikke lenger midlene. Likevel klarer han å få åpnet Invictus til slutt, og skjønt mye penger nødvendigvis er i omløp der, har Adrian Krykke så langt ikke kommet tilbake for å presse Storm igjen.

Trivia Rediger

Skuespiller Gisle Hass hadde i 2009 rollen som Hartvig Glittertind.

Tilfeldig wiki