FANDOM

Andrea Skogli
ANDREA
Personalia

Navn Andrea Skogli
Kjønn Kvinne
Bosted Sande, Vestfold
Karriere
Tidligere yrker Ansatt på Narvesen (?-2009)
Skjønnhetspleier (2009) på Joli
Servitør (2009) på Cleo
Familie
Far Lars Gunnar Skogli
Mor Ikke navngitt
Barn Nils
Forhold
Tidligere partnere Storm Liland Anker-Hansen (2009) ()
Faren til Nils (ikke navngitt)
Serieinformasjon
Sesonger 26
År 2009
Skuespiller Karen Sylte Hammeren

Før serien Rediger

Andrea er datter av Lars Gunnar Skogli og hans kone, og er opprinnelig fra Sande i Vestfold. Har lite utdanning fordi hun fikk sønnen Nils som relativt ung. Jobber for tiden på Narvesen.

I 2009 treffer hun Storm Liland på ferie i St. Tropez, og de utvikler et forhold.

I serien Rediger

Storm reiser hjem til Oslo, mens hun selv reiser til Sande. Senere besøker hun han på arbeidsplassen Hotel Cæsar. Hun treffer ekskjæresten hans, Cecilie Dahr Hove, og merker fort at han er langt fra ferdig med henne. Storm får dermed klar beskjed om at hvis de skal ha et forhold må han gjøre seg ferdig med Cecilie. Etter dette reiser hun hjem til Sande.

Ikke lenge etterpå oppsøker Storm henne, og de velger å satse på hverandre. Andrea og Nils flytter inn i Storms leilighet, og hun får seg jobb på Hotel Cæsars skjønnhetssalong, Joli. Hun trives ikke nevnverdig i jobben, og gjennom Storm får hun ordnet med et bytte og får seg heller jobb på hotellets restaurant, Cleo.

I samme periode havner Cecilie i en bilulykke, og blir innlosjert på et av Hotel Cæsars hotellrom i sterkt nedsatt form. Hver dag må hun gjøre flere fysiske øvelser som krever hjelp av en annen person. Storm blir nødt til å gjøre dette, og i skjul for Andrea besøker han den syke ekskjæresten oftere og oftere. Andrea oppdager Storm hos Cecilie idet han leser høyt for henne fra boken Victoria av Knut Hamsund, en bok hun tidligere hadde lest for han. Det blir ikke umiddelbart slutt, men Andrea konfronterer fort restaurantsjefen for å forhøre seg om oppsigelsestiden sin. Sjefen forteller at hun kan slutte uten å arbeide ut oppsigelsestiden, og hun gjør det deretter slutt med Storm og reiser tilbake til Sande.