FANDOM

Anish Singh
Sing
Personalia

Navn Anish Singh
Kjønn Mann
Født 31. januar 1963[1]
Død 22. november 2012[2] (49 år)
Karriere
Tidligere yrker Drosjesjåfør (?-?)
Butikkeier i Oslo (?-?)
Eier av India Invest (?-2013)
Familie
Barn Rahul Singh (†)
En ikke-navngitt datter
Forhold
Tidligere partnere Eva Rosenkrantz (2013)
Serieinformasjon
Sesonger 29, 30
År 2013, 2013
Skuespiller Behruz Arshi

Før serien Rediger

Kjent småkriminell med tidligere butikk i Oslo. Stakk av til India da politiet fikk tak i at han bedrev skattesvindel.

I serien Rediger

Anish Singh er personen som ble eier av 80 % av Hotel Cæsar etter at Albert Lunde kjøpte det opp for ham. En forutsetning for kjøpet var at Anker-Hansen familien skulle ut av konsernet.

Han får Willy Wang til å sette opp kameraer på hotellet, noe Albert er i mot. Willy sier at han bare har satt opp kameraer i lobbyen og på personalrommet, men han har også satt opp et på styrerommet og på Gaius Gym.

Senere ønsker Singh å selge hotellet til høystbydende, men Eva overtaler han til å vente med salget til hun har fått hotellet i gang. Klarer hun å øke omsetningen med 100% på seks måneder, vil hun få førsteretten til å kjøpe hotellet.

Singh har base i London, men dukker opp på hotellet igjen i juni 2013, like før seksmånedersfristen går ut. Han har kreft, er dødssyk, og ønsker å gifte seg med Eva - noe som vil gi henne hele formuen hans når han dør. Under bryllupet på en båt i Oslofjorden, plasserer Mai Nguyen Volderhaug en bombe i maskinrommet som eksploderer, og Anish omkommer i eksplosjonen. Dermed arver Eva alle hans eiendeler og firmaer.

Trivia Rediger

I 2006 hadde Behruz Arshi rollen som Leonardo da Capo.

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Basert på Anishs fødselsnummer, vist på et dokument i starten av 2013. I ektepakten med Eva, vist i episode 15, sesong 30, er derimot fødselsdatoen 30. januar 1960.
  2. Båtulykken fant sted 22. november 2012, men for TV-seerne var datoen 12. august 2013.

Tilfeldig wiki