Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Arne Marcussen

2 156sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share
Arne Marcussen
Arne01.jpg
Personalia

Navn Arne Marcussen
Kjønn Mann
Død 26. november 2002
Karriere
Tidligere yrker Pastor (?-2002)
Colosseum-prosjektet (2002)
eier av HardDisk (2000-?)
eier av Light records
Familie
Søsken Runar Marcussen
Forhold
Tidligere partnere Karianne Marcussen (?-2001)
Juni Anker-Hansen (2001)
Julie Anker-Hansen (2001, 2002)
Tidligere elskere Sidsel Birkeland (†) (?-2000)
Pia
Serieinformasjon
Sesonger 5-12, 32
År 2000-2002, 2015
Skuespiller Ingar Helge Gimle

Før serien Rediger

Arne er gift med Karianne Marcussen og har et forhold til søsteren hennes Sidsel Birkeland.

I serien Rediger

Arne var en ond frikirkepastor med stor lyst på unge kvinner, penger og makt. Første gang vi ser han er i sesong 5 episode 32 når Knut Arne er innom hotellrommet til han og Sidsel. Arne kjøper HardDisk av Thomas og gjør det om til en kristen kafé og plateseelskap; Light Records. De gir ut låta til Knut Arne; "maybe baby". Arne misbruker samtidig Sidsel. Da han finner ut at Sidsel har fortalt Karianne om forholdet deres, truer han med å sende henne på psykiatrisk avdeling. Men han blir avslørt da Knut Arne og Sidsel sikrer seg et lydopptak av Arnes tilnærmelser. Karianne forlater Arne i raseri. Han blir etter hvert bedre kjent med Juni etter at han anbefalte et behandlingssted for Victoria etter kidnappingen. Han forlover seg senere med Juni, og dette forholdet går ganske langt, men takket være Sidsel får Juni etter hvert gjennomskuet ham. Arne har på dette tidspunktet skaffet seg et begynnende forhold til Julie Anker-Hansen. Juni sørger for at sannheten om Arne ble kjent i avisene. I raseri avslører han også sitt sanne ansikt foran Julie, som forlater ham. Etter dette mister Arne sin posisjon i frikirken, og ender opp med å oppholde seg i Oslos gater.

Arne flytter inn hos Åge i en lengre periode, etter at sistnevnte fikk sympati for Arnes vanskelige situasjon. Han greier å komme seg inn på hotellet igjen, ved å donere den ene nyren sin til Hugo Anker-Hansen jr.. Julie tilgir Arne, og de forlover seg. Men Arne hadde ikke forandret seg. Hugo ville testamentere pengene sine til Julie og Arne om de hadde giftet seg. Arne prøvde deretter å forgifte Hugo, så det skulle se ut som en ulykke med nyren. Han utpresset samtidig Harald Hildring med en MiniDisk, hvor Harald beordrer at Rolv Espevoll skal bli arrestert. Disken ble senere stjålet av en ukjent person. Som følge av at Arnes planer om å forgifte Hugo blir avslørt, oppdager også Julie for annen gang hva slags menneske Arne Marcussen er, og i raseri planlegger hun å skyte ham under Hotel Cæsars maskeradeball.

Arne, sesong 11.jpg

Arne Marcussen på maskeradeballet, skutt og drept av Ninni.

Men på maskeradeballet blir Arne skutt av Ninni Anker-Hansen. Egentlig var det Julie som skulle drepe ham, men etter at Ninni får vite at Jens August brukte henne for å få kontrollen over konsernet, stjeler Ninni pistolen. Ninni tar feil av Arne og Jens August fordi de har samme kostyme. Hun skyter og dreper Arne. På andre forsøk skyter Ninni Jens August, men han overlever, skjønt han mister synet for en lengre periode.

Kun Åge møtte opp i Arnes begravelse, mest for å fortelle Arne hvor inderlig skuffet han var over ham.

Marcussens gjenferd.png

Arne Marcussen opptrer som "gjenferd" på halloween 2015, hvis det ikke bare var Ninnis fantasier.

I 2015 synes Ninni at hun ser Arne som spøkelse, etter at flere hendelser under en halloweenfest i lobbyen gir henne sterke assosiasjoner til dagen da hun drepte ham. Hun har forsøkt å holde sin tid i fengsel skjult for sin nye kjæreste, men "Arne" sier til henne at ingen unnslipper sin fortid. Hvorvidt dette var "ekte" spøkeri eller bare en projeksjon av Ninnis dårlige samvittighet, blir ikke gjort klart, men det er tydelig at "Arne" var usynlig for andre enn Ninni selv. Hun brøt i alle fall sammen overfor kjæresten og fortalte ham endelig alt om seg selv.

Ninni og Arne i heisen.png

Arne oppsøker Ninni i heisen.

Galleri

Tilfeldig wiki