FANDOM

Astrids leilighet
Astrids leilighet.jpeg
Generell informasjon
Beliggenhet Hotel Cæsar, Kongsbakken 5-13, Oslo
Eier Anker-Hansen-konsernet
Botype Leilighet
Rom Ukjent antall
Beboere
Tidligere beboere Astrid Anker-Hansen (1988-2006, 2006-2010)
Rolv Espevoll (2006)
Scott Wallace (2006)
Louise Fassbinder (2007)
Juni Anker-Hansen (2011)
Julie Anker-Hansen (2011)
Serieinformasjon
Sesonger 1-28
År 1998-2012

I serien Rediger

I denne leiligheten bodde Astrid Anker-Hansen, vegg i vegg med toppetasjen hvor hun nøt dagene med klassisk musikk, et glass portvin og bøkene sine, samt butleren Blom. Fra tid til annen stakk også andre familiemedlemmer innom på besøk.

Astrids leilighet.JPG

Astrids leilighet

I perioden da Scott Wallace og Rolv Espevoll eier Anker-Hansen konsernet i 2006 kaster de Astrid ut av leiligheten. Hun bor da først en liten stund på Rosengods hos Hans Fredrik Rosenkrantz, og senere på Ankerseteren. Familien Anker-Hansen får senere tilbake kontrollen over konsernet, og Astrid kan flytte tilbake til leiligheten hvor hun blir boende nær kontinuerlig fram til sin død i mars 2010.

Astrids tomme stol.png

Etter Astrids bortgang i 2010 står hennes stol i leiligheten tom. Foto: TV 2

Etter Astrids bortgang i 2010 står leiligheten tom i lengre tid, før Juni Anker-Hansen flytter inn i den tidlig i 2011 som følge av at hennes hjem Ankerseteren brenner ned. Hun flytter dog etter relativt kort tid videre til en ny leilighet. Når Julie kort tid etter kommer en liten tur til Oslo, bor hun også her.

Astrids leilighet tilfaller etter hvert Eva og Jens August, og Eva mener i 2012 at leiligheten har stått tom lenge nok og setter derfor i gang en oppussing. Etter en stund viser det seg at hun har pusset opp den gamle leiligheten til å bli et stort og moderne kontor for Jens August, og den blir nå regnet som en fullverdig del av toppetasjen.

Tilfeldig wiki