FANDOM

Cecilie og Victorias bilulykke 2

Bilen Cecilie, Victoria og Preben sitter i krasjer. Foto: TV 2

Cecilie og Victorias bilulykke

Cecilie og Victoria faller fremover når bilen krasjer. Foto: TV 2

Cecilie og Victorias før bilulykken

Cecilie og Victoria «kliner» like før bilen krasjer. Foto: TV 2

Bilulykken til Cecilie Dahr Hove og Victoria Lunde skjedde i episode 95 av sesong 26 (22. mai 2009). Hendelsen var sesongavslutning våren 2009.

Bakgrunn Rediger

Victoria hadde utviklet alkoholproblemer under studiene i Brussel, og kom tilbake til Oslo i 2009 med håp om å få hjelp av moren som tidligere også slet med alkoholproblemer. Onkelen Jens August og konen hans Liv arrangerte en velkommen hjem-fest, hvor hun møtte Cecilie. De ble bestevenner på kort tid og dro ofte på byen sammen for å feste. I tillegg fikk Victoria en krevende jobb i Anker-Hansen konsernet, og alkoholen ble hyppig brukt for avslapping. Cecilie på sin side slet med å kommer over at sin eks-kjæreste, Storm Liland Anker-Hansen, nylig hadde funnet lykken på nytt med Andrea Skogli.

Ulykken Rediger

Etter en stor krangel med moren, flyttet Victoria ut ifra Ankerseteren. Hun og Cecilie dro på shopping sammen før dro de til Preben Asakskogen for å feste. Alkoholinntaket økte, og etter en stund bestemte de seg for å dra til Asker med bil. Cecilie er skeptisk til å kjøre med en full sjåfør foran rattet, men Victoria overtaler henne til å bli med. Underveis i turen snakker de ut om hver sine problemer - Victoria om sin overbeskyttende mor, og Cecilie om Storm. Victoria girer opp Preben til å kjøre fortere og fortere, og kommer opp i 100 km/h. Plutselig kjører han inn i en lyktestolpe, og Victoria og Cecilie ramler ned i gulvet. Alle tre blir fraktet til Ullevål sykehus. Moren til Victoria, Juni og kjæresten Viggo blir informert, og drar til sykehuset. Det samme blir søsteren til Cecilie, Cathrine, og Jens August og Liv.

I ettertid Rediger

Victoria etter bilulykken

Victoria blir fraktet inn på sykehuset etter bilulykken. Foto: TV 2

Cecilie etter bilulykken

Cecilie blir fraktet inn på sykehuset etter bilulykken. Foto: TV 2

Victoria og Preben kommer fra ulykken med lettere skader, mens Cecilies tilstand er ustabil og hun blir lagt i kunstig koma. Hun våkner etter hvert, men hun må trene seg opp igjen. Legen forteller Victoria at hun har en svak lever, og Victoria innrømmer at hun har et alkoholproblem. Juni får vite at det har vært alkohol med i bildet, men vet ikke at det er Victoria som har et problem med alkohol. Victoria sliter med dårlig selvtillit etter ulykken ettersom det var hun som dro med seg Cecilie i bilen, og fortsetter festingen og alkoholen. Siden ingen har tid til å hjelpe Cecilie med å komme seg på beina igjen, blir Storm nødt til å tre hjelpende til, noe som hans nye kjæreste ikke liker, og gjør det slutt med han etter kort tid.

VideoRediger

Hotel Cæsar - Cecilie og Victorias bilulykke03:35

Hotel Cæsar - Cecilie og Victorias bilulykke

Tilfeldig wiki