FANDOM

Birger From Nilsen
Flykonge Nilsen
Personalia

Navn Birger From Nilsen
Kjønn Mann
Karriere
Yrke Flyver
Serieinformasjon
Sesonger 31
År 2015
Skuespiller Øyvind Angeltveit

Før serienRediger

Birger From Nilsen er blitt kjent som "Flykongen". Han eier tydeligvis en rekke småfly.

I serienRediger

Nilsen kommer inn i serien sent i mai 2015 da Goggen vil leie et fly for å ta med seg Amanda Delaroche på en flytur over Oslo. Goggen vil ha det nyeste og feteste flyet, men han får beskjed at det eies av Flykongen og at han ikke leier det ut.

Senere møter Goggen Flykongen og greier å overtale han til å leie flyet ut til Goggen selv. Han skal nemlig ta sin store kjærlighet Amanda med opp i luften, fly over en åker der han har latt folk med ljå skrive JEG ELSKER DEG, AMANDA med kjempebokstaver, og så sette inn støtet og fri til henne. Men noen flytur blir det ikke noe av, siden Storm og Juni finner ut at Amanda later til å være søsteren til Goggen, og forteller dem dette rett før de skal dra.

Trivia Rediger

Selv om denne flyturen ikke ble noe av, er det her seerne først får vite at Goggen tok flysertifikat mens han var i USA. Dette bereder grunnen for plottet i neste sesong da Goggen går til anskaffelse av et småfly, og til slutt blir så forstyrret at han begår selvmord ved å krasje det inn i Hotel Cæsar.

Tilfeldig wiki