Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Brown Islands

2 156sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon2 Share

Om Rediger

Brown Islands er en republikansk øygruppe styrt av President Brown. Hvorvidt han har navn etter landet eller omvendt, eller om navnelikheten er tilfeldig, er ikke blitt forklart. Man kan tenke seg at han kommer fra en familie som dominerer hele nasjonen, siden øyriket ikke later til å være noe velfungerende eller transparent demokrati (jevnfør presidentens lukrative "forretningsavtaler" med Jens August Anker-Hansen, som beskrevet under).

Geografi Rediger

Noen bestemt posisjon for øygruppa er aldri blitt oppgitt, men den ligger i sydlige strøk og har et varmt klima. Hudfargen og utseendet til presidenten antyder at Brown Islands er et sted i nærheten av Afrika. Det er verdt å merke seg at da Jens August etter en flystyrt ble sittende på en øde øy i eller nær Brown Islands, ble han til slutt funnet under søk som foregikk etter den store tsunamien 26. desember 2004. Dette plasserer trolig Brown Islands øst for Afrika-kysten, siden tsunamien spredte seg over Det indiske hav.

Brownisland.png

Amanda på Brown Islands i 2016. Foto: TV 2

En av de få sekvensene som faktisk skal foregå på Brown Islands, skjer i de to siste episodene av sesong 33. Klimaet er tydelig tropisk, men den generelle stemningen virker i disse episodene karibisk snarere enn afrikansk; scenene er tonsatt med reggae-aktige rytmer.

Samtalene med president Brown foregikk på engelsk, og Amanda snakket også engelsk med innbyggere på Brown Islands da hun kom dit. Det er ikke helt klart om engelsk er offisielt språk i øyriket, eller bare er et språk som brukes i diplomati og i samtale med turister. Landets engelske navn kan tyde på at engelsk faktisk er det offisielle språket, noe som igjen antyder at Brown Islands på ett tidspunkt var britisk koloni.

Kjente byer:

  • Durai

Kjente steder:

  • South Beach

I serien Rediger

Når Jens August Anker-Hansen styrter med fly i havet, blir han plukket opp og blir boende der i noen år. Da han returnerer tilbake til familien i Norge, blir det bestemt at 5% av familiekonsernets overskudd skal gå til veldedig arbeid på Brown. Det familien derimot ikke vet, er at Jens August og presidenten samarbeider om å bruke pengene til å sette opp luksushoteller. Svindelen blir riktignok avslørt, men konsernet bygger allikevel opp hoteller på Brown Islands.

Når konsernet fisjonerer med aksjonær Cathrine Hove, blir de i en hard forhandlingsprosess nødt til å gi fra seg hotellene på Brown. Dette fører til at Jens August prøver å kjøpe opp tomtene av Cathrine når han vender familien ryggen, slik at han kan fortsette på prosjektet sitt. Cathrine har derimot andre planer for Jens August, og velger gi han tomtene om han takker ja til å bli konsernsjef for hennes Black Diamond.

Da "Edvin" (Erik Askeland) presset Jens August til å forlate Hotel Cæsar i 2014, skrev han et brev til familien der han sa at han ville dra til Brown Islands en tid. I virkeligheten oppsøkte han imidlertid Lütken Laboratorier neste dag, i håp om å finne bevis på at "Edvin" var en svindler. Det klarte han, men Askeland slo ham i svime og satte fyr på bygningen. Familien vet imidlertid ikke noe om dette, og antar stadig at Jens August er i utlandet og kanskje på Brown Islands slik han skrev.

Amanda-finner-JA.jpg

Amanda finner Jens August på en bar på Brown Islands. Foto: TV 2

Ved sesongavslutningen i sesong 33 blir det klart at Jens August overlevde drapsforsøket og virkelig dro til Brown Islands. Amanda Anker-Hansen drar dit og klarer å finne ham i en bar.

Tilfeldig wiki