FANDOM

I serien Rediger

Cæsar basic var et opplegg foreslått av Gabriel Munthe. Han ville gi noen gjester anledning til å oppleve "Cæsar-atmosfæren" i en billigversjon, og ville sette av én etasje til rom med flere senger enn vanlig.

Juni var i begynnelsen sterkt imot det han oppfattet som et brudd med hotellets tradisjoner, men Arnfinn Lycke bestemte seg til slutt for å støtte Gabriels forslag. Da Arnfinn kort etter forsvant på sjøen og antas omkommet, valgte Juni å likevel gå for Cæsar basic, delvis som en slags hyllest til Arnfinns siste tanker om prosjektet.

Cæsar basic trakk et yngre klientell til hotellet. "Basic"-kundene hadde imidlertid ikke tilgang til hotellets fasiliteter, så som spa-avdelingen. Dette ble det belastende for pikkoloene å stadig måtte forklare.

Juni ville avvikle ordningen igjen, men Gabriel kommer opp med ideen om et revidert system, der Basic-kundene etter eget valg kan betale for bestemte ekstratjenester i tillegg til grunnpakken.

Da Gabriel Munthe kort etter forlot hotellet, avviklet Juni basic-systemet nesten umiddelbart, og sa til Eva at hun var glad for å bli kvitt det.

Tilfeldig wiki