Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Café Invictus

2 151sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon2 Share

Café Invictus
Cafeinvictus.png
Generell informasjon

Beliggenhet Hotel Cæsar, Kongsbakken 5-13, Oslo (i underetasjen)
Bedriftstype Café
Åpnet 7. september 2015
Ledelse
Eier Beate Krogstad (2016-)
Tidligere eiere Line Halvorsen (2015)
Storm Liland Anker-Hansen (2015-2016)
Ansatte
Ansatte Se på listen Ansatte for nåværende og tidligere ansatte.
Kundekrets
Tidligere fast kundekrets Leif Hansen (2015)
Serieinformasjon
Sesonger 31-
År 2015-

I serienRediger

Café Invictus er en café etter en felles idé mellom Storm og Line. Etter at Storm startet opp utestedet Invictus i 2015 slet han litt med å få høye nok inntekter, i samme periode har Line og Storm innledet et vennskap samtidig som Line har mistet jobben da Baker Hansen valgte å legge ned lokaletHotel Cæsar. De får da ideen om at Line kan drive kafé på Invictus på dagtid mens på kveldstid er det utested.

Line Halvorsen og Storm Liland Anker Hansen, Invictus.jpg

Line og Storm jobber sammen med å klargjøre cafeen.

Det oppstår imidlertid problemer da Storm midlertidig vil lønne en ansatt svart for å få råd til en fin kjøpmannsdisk. Selv om det for så vidt var Line selv som ville ha disken, reagerer hun sterkt når hun forstår at Storm driver med snusk, og sier opp. Hun går imidlertid med på å stå bak disken til Storm finner en erstatter.

Storm ansetter Joey Krogstad som ryddehjelp. Til tider kan han også fungere som utkaster, hvis en gjest er full og ubehagelig mot andre gjester.

Joey kaster gjest ut.png

Joey kaster en gjest ut fra Café Invictus etter at han sjikanerte gjestene.

Kafeen får tidlig en stamgjest i Leif Hansen, som roser både kaffen og Line. Imidlertid viser det seg snart at han ikke bare er den hyggelige fyren han ser ut som; i smug tar han bilder av henne. Etter affæren med Leif, som forsøkte å antaste Line før Storm slo ham ned, finner imidlertid Line og Storm sammen igjen. Line bestemmer seg for å fortsette på Café Invictus likevel, men etter nye viderverdigheter dukker Leif opp igjen. Det ender med at Line kjører over ham med bilen og dreper ham. Deretter rømmer hun landet, så hennes engasjement i forhold til kaféen berørte bare selve startfasen.

I 2016 skal Beate Krogstad være DJ på Café Invictus, men det ender med at hun spiller tordnende høy musikk, og Storm må stanse henne. Noen uker senere avholder hun imidlertid en karaokekveld for de ansatte i samme lokale, og det blir et vellykket arrangement.

Bo Bøe blir etter hvert ansatt som ryddehjelp på Café Invictus.

Senere planlegger Storm å flytte utenlands og vil selge Invictus. Beate Krogstad tar opp lån og kjøper utestedet.

Se ogsåRediger

Tilfeldig wiki