FANDOM

Camilla Aanonli
CamillaA
Personalia

Navn Camilla Aanonli
Født 11. oktober 1999 (18 år)
I Hotel Cæsar
Rolle Jenny Augusta Anker-Hansen
Sesonger 30-31
År 2013-2015

Om Camilla Rediger

Camilla Aanonli (født 11. oktober 1999) er en norsk skuespillerinne fra Skedsmokorset.

I tillegg til arbeidet som skuespiller går Aanonli for tiden på Skedsmo videregående skole.

CamillaAanonli

Camilla på Ettermiddagen på TV2 da det ble kjent at hun skulle begynne i Hotel Cæsar.[1] Foto: TV2

1363357-9-1382703782707

I anledning Hotel Cæsars 15-årsdag 24. oktober 2013 stilte Aanonli til nettprat på tv2.no sammen med Marte Sæteren (Vanessa Nyman) og Nikis Theophilakis (Pelle Krogstad).

I Hotel Cæsar Rediger

I Hotel Cæsar spilte Aanonli rollen som Jenny Augusta Anker-Hansen fra høsten 2013 etter å ha jobbet på settet i overkant av et halvt år.[1] Hun overtok rollen etter Madeleine Blom, som hadde spilt rollen fra 2007 til 2011 og i en kort opptreden våren 2013. 2. mars 2015 ble Camillas siste episode vist (den meget dramatiske avslutningen på dramaet om Erik Askeland, som til slutt kidnapper Jenny); fra og med neste episode overtok Sofie Asplin rollen som Jenny. (Tilbakeblikket fremst i episoden viste fremdeles et glimt av Aanonli i rollen, selv om Asplin hadde overtatt som Jenny i selve episoden som fulgte; dette er dermed et av de mest "brå" skuespillerbyttene i seriens episode, der både den gamle og den nye skuespilleren ble vist i samme episode.)

Geir-Camilla-Karl

Camilla Aanonli i 2016, flankert av Geir Børresen (t.v.) og Karl Sundby (t.h.)

Et knapt år etter at Camillas siste episode ble sendt, i februar 2016, var hun til stede på festen som markerte innspillingen av episode 3000.

Blogg Rediger

Camilla hadde en egen blogg som kunne leses her, men pr. 2016 eksisterer den ikke lenger: camillazilla.blogg.no

Referanser og fotnoter Rediger

  1. 1,0 1,1 http://www.tv2.no/underholdning/ettermiddagen/hun-blir-den-nye-hotel-caesarstjernen-4102894.html

Tilfeldig wiki