FANDOM

Daphne Flaa
Daphne.jpg
Personalia

Navn Daphne Flaa
Kjønn Kvinne
Født 21. mars 1983
Død 26. mai 2006 (23 år)
Familie
Far Eivind Flaa
Søsken To eldre søstre
Forhold
Tidligere partnere Bjørn Ivar Liland (2000-2006)
Serieinformasjon
Sesonger 21-22
År 2006
Skuespiller Mona Fastvold

Før serien Rediger

Daphne vokste opp i en velstående familie sammen med sine to eldre søstre. Hun studerer barnepsykologi ved Universitetet i Oslo, og er i et forhold med Bjørn Ivar Liland.

I serien Rediger

Daphne drømmer om å stifte den klassiske kjernefamilien med Bjørn Ivar. Da begge foreldrene til Bjørn Ivar dør, får han ansvaret for minstesøsteren Thea. Dette liker Daphne veldig dårlig, og hun prøver å få Thea adoptert bort. Hun viser også psykopatiske tendenser ved blant annet å fremstille Thea som mentalt ustabil. Hun lurer henne også til å skrive et selvmordsbrev. Hun forsøkte å steke familiens hund i stekeovnen og legge skylden på Thea, og prøvde til slutt også å forgifte Thea. Begge hendelsene ble oppdaget i tide. Bjørn Ivar kastet deretter Daphne på dør, og slo samtidig opp med henne.

Etter at Daphne blir kastet ut og Bjørn Ivar gjør det slutt, klikker det mentalt for henne. Hun stjeler farens jakthagle og konfronterer Bjørn Ivar under et restuarantbesøk på Cleo. Samtidig som Daphne truer Bjørn Ivar med haglen kommer en annen hagledesperado og skyter Daphne før hun selv fikk skutt Bjørn Ivar. Daphne dør momentant.

Trivia Rediger

Hun ble tidligere kalt "Daffy" av Storm.

Tilfeldig wiki