Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Desirée Johannesen

2 156sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share
Desirée Johannesen
Desirée Johannesen.jpg
Personalia

Navn Desirée Johannesen
Kjønn Kvinne
Bosted Flekkefjord
Karriere
Yrke Operasangerinne
Forhold
Nåværende partner Baste Johannesen (?-?)
Tidligere partnere Åge Nygaard (1999)
Serieinformasjon
Sesonger 1-2
År 1999
Skuespiller Karin Lunden

Før serien Rediger

Desirée Johannesen er kjent operasangerinne. Hun har en personlighetsforstyrrelse som gjør at hun til tider har vanskelig for å skille mellom fantasi og virkelighet.

I serien Rediger

Desirée sjekket inn på Hotel Cæsar i 1999 sammen med sin hund, Pavarotti. Hun finner etter kort tid tonen med hotellets portier, operakjenneren Åge Nygaard, og de innleder et forhold. Desirée ble etter en stund nødt til å forlate Oslo, men kom senere tilbake for å møte Åge. Åge er skuffet over at hun ikke tok kontakt i perioden hun var borte, men tilgir henne når hun unnskylder det med at hun ble kidnappet av en gal tilhenger i Budapest. De finner tilbake til hverandre og ender opp med å forlove seg. Dagen etter forlovelsesfesten blir det oppdaget at Desirées lange hotellopphold, som nå vil koste henne over 75.000 kroner, ennå ikke er betalt. Desirée forsikrer om at operaen vil betale for oppholdet, men det nekter de å gjøre.

Etter hvert viser det seg at Desirée allerede er gift med Baste Johannesen, som blir nødt til å betale alle konas regninger før han tar henne med tilbake til Flekkefjord.

Tilfeldig wiki