FANDOM

Egil Hamre
Egil Hamre
Personalia

Navn Egil Hamre
Kjønn Mann
Karriere
Yrke Advokat
Serieinformasjon
Sesonger 31
År 2014

Før serien Rediger

Før sin første opptreden i serien har Egil Hamre vært advokat for Jens August Anker-Hansen.

I serien Rediger

Da Juni Anker-Hansen og Eva Rosenkrantz omsider innser at mannen de har kjent som "Edvin Holte" er en bedrager ved navn Erik Askeland, ønsker Eva å ta kontakt med Jens August, som har vært borte i månedsvis. Han innså nemlig tidlig at noe var galt med "Edvin". Familien tror Jens August er på Brown Islands, men i virkeligheten ble han slått bevisstløs og etterlatt i en brennende bygning av Erik selv.

Eva oppsøker Egil Hamre i håp om at advokaten har kontaktinformasjon for Jens August og kan sette henne i forbindelse med ham. Advokaten viser til sin taushetsplikt og forteller så godt som ingenting, men lover henne at han skal ta hennes forespørsel videre.

Imidlertid blir det snart klart at det er "Edvin" selv han tar kontakt med. "Edvin" har klart å korrumpere Jens Augusts tidligere advokat, og nå blir han advart om at noe er i gjære.

Evas sammenbrudd

Egil Hamre lar seg bruke i "Edvins" spill for å bryte ned Eva psykisk. Foto: TV 2

Hvor mye Egil Hamre faktisk vet om "Edvin", er ikke klart, heller ikke om "Edvin" har fortalt ham at hans tidligere klient Jens August skal være død. Den neste utviklingen viser i alle fall at Hamre ikke har noen moralske skrupler eller noen gjenværende lojalitet mot Jens August. Han tar imot mer penger fra "Edvin" for å få Eva til å tro at Jens August ikke vil ha noe mer med henne å gjøre, og forlanger at hun skriver under på papirer som annullerer samboerkontrakten deres. Dette ser ut til å være et psykologisk spill for å bryte ned Eva.

Evas første impuls var å nekte å underskrive papirene Egil Hamre la foran henne. Det er noe uklart om hun til slutt skrev under eller ikke.

Tilfeldig wiki