FANDOM

Elektrisitetsrommet
Informasjon

Beliggenhet Hotel Cæsar, Kongsbakken 5-13, Oslo
Arbeider for Anker-Hansen-konsernet
Serieinformasjon
Sesonger 33
År 2016

I serien Rediger

Elektrisitetsrommet blir først vist i sesong 33 i episode 36-37? Ida har mye av arbeidet sitt her med å montere og feilsøke på hvorfor ikke solcellen fungerer optimalt. De brukte dette rommet da de skulle fake at solcellene virket da Juni ville ha en demonstrasjon på hvordan de virker. Så Ida koblet fra bakkenett til solcellenett. Men etter 5 minutter begynner det å ryke fordi solcellenettet tåler ikke belastningen mer enn fem minutt, det tar nesten fyr der nede før hun får melding fra Jonas om å koble over igjen.

Rommet dukker opp igjen da Harshad Kapoor driver med omvisning av Kai Lundby. Harshad oppdager at solcellefilmen fra JODA! ikke faktisk er tilkoblet, og at strømmen kommer fra bakkenettet. Dermed vet han at noe er galt med systemet, tross Amandas iherdige forsøk på å holde de tekniske vanskene skjult.

I episode 53 av sesong 33 omtaler Storm rommet som "distribusjonsrommet" da han endelig forteller Lotte Fjeld hvordan han oppdaget at Ida Bøe ved en annen anledning passet på en tjuvkobling under den riggede demonstrasjonen.