Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Ellen Lavik

2 150sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon1 Share
Ellen Lavik[1]
Ellen01.jpg
Personalia

Navn Ellen Lavik[1]
Kjønn Kvinne
Bosted København
Karriere
Tidligere yrker Husøkonom på Hotel Cæsar (2005)
Programselger for et ukjent teater (2006)
Familie
Far Ulf Lavik
Forhold
Tidligere partnere Stian Stang
Vilde Mykland (2005, 2006-2007)
Sara (2007)
Serieinformasjon
Sesonger 19-20, 23-24
År 2005, 2006-2007
Skuespiller Maren Bergem Owe

Før serien Rediger

Hun og Stian er kjærester, selv om hun hele tiden har vært lesbisk.

I serien Rediger

Ellen var ansatt som husøkonom i 2005, og dro med Vilde Mykland på gruppesex på hotellet, sammen med sin kjæreste Stian Stang. Ellen og Stian hadde også opprettet en internettside på hotellets server hvor hun lurte Vilde til å legge ut halvnaken-bilder av seg selv. Da Svein fikk greie på dette, fikk Ellen sparken, og dro fra hotellet.

I 2006 møter hun Vilde igjen. Vilde tilgir henne, og de innleder et forhold til hverandre. Ellen får imidlertid det ganske tøft når faren hennes dukker opp. Han sliter med å akseptere sin datters legning og gjør alt han kan for at Ellen og Vilde skal bryte.

Ellen og bestemmer seg for å få barn sammen, så Vilde tar saken i egne hender, og ligger med en tilfeldig på byen, men da Ellen fant dette ut, gjorde hun det slutt.

Etter en stund, dukker hun igjen opp, med sin nye kjæreste, Sara. De skal egentlig flytte til København, men Ellen blir sammen med Vilde igjen. De to bestemmer seg for å dra til København, men ender til slutt med at Vilde ombestemmer seg. Hun vil bli i Oslo.

Trivia Rediger

I episode 14 sesong 10, sendt 11. april 2002, spiller Maren Bergem Owe en bartender på Hotel Cæsar. I denne episoden tipser hun pressen om at Charlotte Iversen skal på Slottet med Prins Sverre av Norge.

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Siden figuren viser seg å være lesbisk, skal fornavnet hennes trolig henspille på Ellen DeGeneres, som i 1997 kom ut av skapet (slik hennes rollefigur Ellen Morgan i komiserien Ellen også gjorde).

Tilfeldig wiki