FANDOM

Emil Løvberg[1]
Emil Løvberg.png
Personalia

Navn Emil Løvberg[1]
Kjønn Mann
Serieinformasjon
Sesonger 32
År 2015
Skuespiller Alexander Dias Bräuner

Før serienRediger

I serienRediger

Emil begynner i 2015 i Oslo Bokseklubbs mikrogruppe (barn i tidlig skolealder). Han oppfører seg svært urolig på trening, og treneren Joey Krogstad forsøker dermed å sette ham på plass på en noe hardhendt måte.

Ganske snart får han imidlertid god kontakt med Joey, som ligner ham selv da han var på samme alder. Straks Joey forstår hvordan han bør takle den sprelske Emil, blir de gode venner, og gutten trener ivrig med Joey.

Noen foreldre får vite at Joey har vært involvert i en voldsepisode (da han slo Stian Borg), og de vil ikke at han skal trene barna deres lenger. Joeys sjef ser seg derfor nødt til å si ham opp, men nå blir Emil Joeys sterkeste støttespiller. Med Emil i spissen forlanger barna selv å få Joey tilbake som trener, og foreldrene bøyer av.

Siden er Emil i konflikt med en annen gutt som han har slått til, og Joey får ham til å skjønne at det rette er å be om unnskyldning. Indirekte bidrar Emil dermed til at Joey innser at han selv skylder Stian en unnskyldning, og han går endelig og snakker med ham.

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Navnet skal kanskje minne oss om Astrid Lindgrens karakter Emil i Lønneberget, en annen blåkledd gutt som fant på mange sprell, men var god på bunnen.

Tilfeldig wiki