Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Evelyn Rasmussen Osazuwa

2 151sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon6 Share

Evelyn Rasmussen Osazuwa
Evelyn Ramussen.png
Personalia

Navn Evelyn Rasmussen Osazuwa
Kjønn Kvinne
Født 15. mai 1986 (31 år)
I Hotel Cæsar
Rolle Amanda Anker-Hansen
Sesonger 31-GOD morgen kjæresten
År 2015-
Som skuespiller
Utdanning Nordic Black Theatre Xpress (2009-2011)
Tvi Acting Studio, New York (2007-2008)
Teaterhøjskolen Rødkilde, Danmark (2005-2006)

Om Evelyn Rediger

Evelyn Rasmussen Osazuwa (født 15. mai 1986) er en norsk skuespillerinne, som også jobber innen teater, dans og slampoesi. Hun underviser også i slampoesi, som er en blanding av rap og klassisk poesi, blant annet på barneskoler.

Osazuwa har norsk mor og nigeriansk far, og er oppvokst i Oslo. Hun har studert teater i både New York og i Danmark.

I Hotel CæsarRediger

I Hotel Cæsar spiller Osazuwa rollen som Amanda Anker-Hansen fra 2015.

Evelyn-Kim-Sofie.png

Evelyn Osazuwa sammen med en langhåret Kim Kolstad på Cæsar-fest i 2016. Merk at innad i serien hadde hans karakter Jens August aldri møtt sin datter Amanda (Evelyns karakter) da bildet ble tatt; de møttes først i sesongavslutningen av sesong 33. (Han har heller ikke møtt sin andre datter Jenny som spilt av Sofie Asplin, her til høyre).

Osazuwa beskriver litt av sin opplevelse i et VG-intervju i 2016.[1] Hun ble fortalt fra begynnelsen at hun spilte søsteren til Goggen, og at Amanda var flink til å lyve. Imidlertid ble hun overrasket over hvor "psycho" karakteren hennes viste seg å være. Noen ganger forlangte skuespilleren grundige forklaringer på hvorfor Amanda handler slik hun gjør, og i noen tilfeller nektet hun å fremføre scener der hun følte at motivasjonen ikke var god nok: "Det har vært viktig for meg å forstå hvor mye som står på spill for Amanda for at hun skal gå til de skrittene hun gjør. Jeg har stilt mange spørsmål og krevd svar. Og har jeg ikke forstått eller fått svar på hvorfor Amanda gjør som hun gjør, har jeg sagt nei."

Osazuwa er ikke glad i å se seg selv på fjernsyn, og så ikke selv episodene under sin første sesong. Over sommeren 2015 bestemte hun seg imidlertid for å gå gjennom dem likevel, og skuespilleren satt med notatblokk og noterte hva hun kunne bli bedre på.

TriviaRediger

  • Osazuwa deltok i 2009 på Jakten på Runa og Goggen, der hun konkurrerte om rollen som Runa Jørgensen. Den gikk til slutt gikk til Marita Traaen, men siden fikk Evelyn altså likevel en rolle i serien.
  • Karakteren Amanda blir først sett i en taxi der hun sier til sjåføren: "Da skal vi til Hotel Cæsar, takk!" Så vender hun seg til sin medpassasjer (Goggen) og sier: "Kan ikke tro at jeg akkurat sa de ordene! Jeg er her, endelig!" Innad i serien er dette Amanda som gleder seg til å få se det hotellet hun har hørt så mye om fra Goggen, men replikken henviser også til hvordan Evelyn Rasmussen Osazuwa alt i 2009 konkurrerte om en rolle i Hotel Cæsar. I 2015 har hun "endelig" nådd målet.

Referanser og fotnoterRediger

  1. http://www.vg.no/rampelys/tv/hotel-caesar/evelyn-rasmussen-osazuwa-om-amanda-i-hotel-caesar-hun-er-jo-helt-psycho/a/23698921/

Tilfeldig wiki