FANDOM

Familien Bøes leilighet
Junisleilighet.png
Generell informasjon
Beliggenhet Oscars gate 39[1], Frogner[2], Oslo
Eier Anker-Hansen konsernet
Botype Leilighet
Beboere
Nåværende beboere Jonas Bøe (2016-)
Bo Bøe (2016-)
Elise Bøe (2016-)
Tidligere beboere Sol Lillevik (2012)
Arnfinn Lycke (2012)
Birte Lillevik (2012)
Julie Anker-Hansen (2012)
Måne Lillevik (2012, 2012, 2012)
Juni Anker-Hansen (2011-2013)
Albert Lunde (2012-2013)
Ida Bøe (2016)
Serieinformasjon
Sesonger 27-29, 33-
År 2011-2013, 2016-

I serienRediger

Etter at Ankerseteren brenner ned flytter Juni inn i Astrids leilighet. Det går imidlertid ikke lenge før hun vil ha seg noe nytt og eget, og da tilbyr Arnfinn Lycke henne å leie leiligheten ved siden av hans leilighet. Juni sier ja, og flytter raskt inn.

Omtrent et år etter at Juni flytter inn i leiligheten bestemmer Juni og Arnfinn seg for å flytte sammen. Arnfinn flytter inn i Junis leilighet mens Tom blir boende i Arnfinns leilighet. Når Junis barnebarn Sol og Måne kun kort tid etter kommer tilbake til Norge blir de boende i Junis leilighet. Dette er noe Arnfinn ikke har særlig sansen for, og ber Tom om å la de flytte inn sammen med ham i Arnfinns gamle leilighet. Tom går med på dette, og Arnfinn og Juni er igjen alene i leiligheten. Da det blir oppdaget at Sol og Tom har hatt et forhold ønsker Juni at barnebarna flytter tilbake hos henne. Sol velger å reise til Goa etter dette, og Måne flytter inn hos Juni igjen. Når det kort tid etter blir slutt mellom Arnfinn og Juni flytter han tilbake til sin egen leilighet.

Junis leilighet.jpg

Junis leilighet.

Når Junis sønn Albert og hans kone Bitten kommer tilbake til Oslo senere samme år flytter også de inn i leiligheten. Bitten drar etter kort tid tilbake til Goa, mens Albert og Måne blir boende. Da hotellet går konkurs velger også Albert og Måne å reise til Goa, men Albert reiser tilbake til Oslo kort tid etterpå etter å ha kjøpt opp Hotel Cæsar sammen med Anish Singh.

Etter at Juni i begynnelsen av 2013 drar til en privatklinikk for å behandles for Parkinsons sykdom, forsvant leiligheten ut av serien selv om Albert fortsatte å bo der en stund videre til han flyttet inn til Bitten og Måne.

I 2016 dukker leiligheten opp i serien igjen. Jonas og Ida Bøe pendlet først fra sitt hus, men for å komme nærmere Hotel Cæsar tilbyr Juni dem å flytte inn i denne leiligheten, som nå er i konsernets eie. De flytter inn med sin sønn Bo Kristian Bøe. Da datteren Elise Bøe kom tilbake fra studier i USA, flyttet også hun inn i denne leiligheten. I slutten av 2016 reiser Ida til Dubai en lengre periode.

Trivia Rediger

  • Junis leilighet ble spilt inn i samme studio som Sveins andre leilighet.
  • Da denne leiligheten var i serien første gang (2011-2013) lå leiligheten plassert ved siden av daværende Arnfinns kontorleilighet (som Eva Rosenkrantz og Harshad Kapoor bor i nå (2016). Flere scener fra oppgangen viste dette. Men da Jonas høsten 2016 irriterte seg over trommingen til Kai, så Jonas opp mot taket, som gir en logisk brist og indikerer at de bor under Eva og Harshad, og ikke ved siden av.
  • Nå er "Arnfinns kontorleilighet"-settet splitta i to sett sånn utfør familiens Bøes leilighet

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Fasaden som brukes for å vise bygget der Junis leilighet ligger er Oscars gate 39. Denne adressen ble også oppgitt som Junis adresse på legeinnkallelsen hun mottok i episode 105, sesong 29.
  2. Da flyttebyrået henter Junis ting i Astrids leilighet, nevner de at det skal til Frogner.

Tilfeldig wiki