Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Frøya Brun

2 129sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Frøya Brun
Froya01.jpg
Personalia

Navn Frøya Brun
Kjønn Kvinne
Karriere
Tidligere yrker Barne- og ryddepike på Ankerseteren (2002)
Familie
Søsken Bjarne Brun
Forhold
Tidligere partnere Wilhelm Pedersen
Enkelttilfelleforhold Odd Bahr (2001)
Serieinformasjon
Sesonger 9-10
År 2001-2002
Skuespiller Edda Trandum Grjotheim

Før serien Rediger

Frøya er i likhet med broren Bjarne medlem i nynazist-gruppen KNF. Hennes daværende kjæreste Wilhelm Pedersen mishandlet og brukte henne, og styrte henne slik han ville. Han ønsket å drepe et tidligere KNF-medlem, og satte en bombe på bussen som skulle frakte flere ansatte fra Hotel Cæsar til ferie. Han fikk henne til å oppgi falskt alibi for ham, slik at han ikke ble tatt for bussulykken, en hendelse broren hennes satt inne i fengsel for.

I serien Rediger

Kort tid etter bussulykken blir hun oppsøkt av tidligere KNF-medlem Odd Bahr og hans daværende kjæreste Benedicte Brubak. Odd vet at det var Viking som sto bak ulykken som kostet faren hans livet, og vil ha ham sperret inne. Frøya er redd for Viking og nekter å trekke tilbake alibiet.

Hun ber dem om å holde seg unna. De gir seg ikke og fortsetter å mase på henne. En dag får hun nok, og klarer å rømme fra huset, og oppsøker Odd og Benedicte. De gjemmer henne først hos Odd, og senere på rom 513.

Hun er taus om alibiet i starten, siden hun er redd for Viking, og for å blir arrestert for falskt alibi. Odd forsøker å bli venn med Frøya og vinne hennes tillit, mens Benedicte kjefter på henne fordi hun ikke sier noe. Etter en heftig krangel mellom de to bestemmer Frøya for å dra tilbake til Viking, men Odd stopper henne i siste liten. Hun forsøker også å ta livet sitt, men hun overlever. Hun og Benedicte skværer opp, og hun åpner seg etter hvert. Hun blir forelsket i Odd, som spiller forelsket tilbake.

Hun blir senere barnepike for Sol og Måne, og blir boende på Ankerseteren. Odd og Frøya blir sammen, og havner til sengs sammen. Frøya avslører senere at det var Viking som sto bak. En dag forteller Odd at det hele var et spill, og at han ikke er forelsket i henne. Frøya tar mot til seg og går til politiet. Etter å ha gjemt seg ute i noen dager dukker hun opp på Ankerseteren, og forteller sannheten til Kjetil Bjerkedal.

Et KNF-medlem later som han er politi og får Frøya til å møte Viking, uvitende om at politiet ikke er der. Heldigvis dukker Kjetil opp på hotellet, og da han får høre alt av Odd, sender han politibiler til stedet. Idet Viking skal til å kidnappe Frøya, kommer politiet, og Viking blir tatt av politiet.

Benedicte har i mellomtiden fått høre om at Odd og Frøya hadde et forhold, og slår opp med Odd. Frøya klarer å få dem til å bli sammen igjen, før hun reiser ut av Oslo for å starte på nytt.

Tilfeldig wiki