FANDOM

Fritjov Bang
Fritjov Bang
Personalia

Navn Fritjov Bang
Kjønn Mann
Karriere
Yrke Børsmegler
Serieinformasjon
Sesonger 24
År 2007
Skuespiller Bjørn Aasland

Før serien Rediger

Fritjov er børsmegler og en tidligere bekjent av Georg Anker-Hansen. Han satset en gang alt han hadde på aksjemarkedet, og vant.

I serien Rediger

Storm Liland Anker-Hansen møter i 2007 Fritjov på et utested. Fritjov viser først liten interesse i å snakke med ham, helt til han får vite at Storm er sønn av Georg Anker-Hansen. Fritjov forteller Storm at Georg en gang reddet Anker-Hansen-konsernet fra å gå konkurs ved å gjøre en million til 40 gjennom aksjehandel. Storm oppsøker han senere utenfor børsen for å få tips til hvordan han kan tjene store, raske penger, men Fritjov sier at det ikke finnes noe kalt raske penger og at Georg ville sagt det samme. Storm oppsøker han nok en gang dagen etter, og spør han hva en yngre utgave av ham ville satset alle pengene sine på. Fritjov forteller ham at Sandfishing Corporated ryktes å ha funnet en måte å utvinne gull fra havbunnen, men at dette kun er et rykte og at det dermed er veldig risikabelt å satse på. Han sier videre at Storm bare kan glemme å tidoble innsatsen sin slik Georg gjorde i sin tid, ettersom Georg i motsetning til Storm hadde enorme verdier og dermed også råd til å tape store summer på aksjemarkedet.

Trivia Rediger

Bjørn Aasland hadde rollen som Kjartan Larsen i 2004.

Tilfeldig wiki