Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Gjert Mykland

2 150sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon17 Share
Gjert Mykland
Gjert Mykland.jpg
Personalia

Navn Gjert Mykland
Kjønn Mann
Født 13. august 2007 (10 år)[1]
Bosted Brasil
Familie
Mor Vilde Mykland
Halvsøsken Vilja
Serieinformasjon
Sesonger 24-25
År 2007-2008
Skuespiller Trond-Martin Berg-Nilssen

I serien Rediger

Vilde og hennes daværende kjæreste Ellen Lavik bestemte seg for å få barn, og Vilde dro på byen for å ligge med en tilfeldig person. Det viste seg å være Storm Liland, og Gjert ble født i 2007 hos morfaren Svein Krogstad.

Da moren jobbet i Frokost Quiz ble Svein og hans fetter Pelle barnevakter for ham. Når de ikke kunne passe på lenger, brukte Storm å passe på Gjert. Storm ønsket full foreldrerett til barnet, men etter hvert viste det seg at han allikevel ikke var faren. Etter morens oppstyr på hotellet flyttet de to til oldemoren Gjertrud i Brasil, og der ble de boende. Vilde var gravid med et nytt barn da hun forlot Norge. I desember 2016 ble det kjent at Vilde fødte datteren Vilja, og en farskapstest viste at Storm Liland Anker-Hansen er faren.

Gjertrud som han var oppkalt etter besøkte Norge i 2015, men nevnte da verken Vilde eller Gjert (skjønt hun kort nevnte Svein). Om dette antyder at Vilde og barnet ikke lenger bor hos henne, er uklart. Da Gjerts halvsøster Vilja kommer inn i serien i slutten av sesong 33, blir det sagt at Vilde nå er i fengsel for narkotikasmugling, og det er noe uklart hvor Gjert er havnet.

Referanser og fotnoterRediger

  1. Siden Gjerts yngre søster Vilja ved et aldershopp har blitt tolv år da hun dukker opp i serien i desember 2016, er det sannsynlig at Gjert i "Cæsar-tid" samtidig er blitt tenåring.

Tilfeldig wiki