FANDOM

Hermine påkjørt

Hermine blir påkjørt av Cathrine.

Goggens bilulykke og Hermine Rosenkrantz' påkjørsel var to hendelser som skjedde samtidig i episode 126 i sesong 28. Ulykken inntraff like ved Fugleholmen, like etter åpningen av Fugleholmen Eco Retreat, Anker-Hansen konsernets nye spahotell.

Bakgrunn Rediger

Det var mange indirekte årsaker til ulykken.

  • Jens August Anker-Hansen hadde lenge ønsket å åpne et spahotell på familiens feriested, og når hans daværende kone Eva Rosenkrantz kommer opp med idéen om å gjøre hotellet miljøvennlig, får forslaget flertall i styret.
  • Cathrine Hove Rosenkrantz hadde lenge forsøkt å sabotere det nye spahotellet for å få Anker-Hansen konsernet til å gå konkurs, men alle forsøkene ble mislykket. Som et siste desperat forsøk plasserer hun en bombe i hotellet som skal gå av dagen før åpningen. Når hun får vite at åpningen er framskynnet til dagen før, haster hun avgårde for å desarmere bomben og klarer dette i siste sekund. Hun blir likevel oppdaget av vaktene på vei ut fra hotellet og blir låst inn på et konferanserom etter ordre fra Jens August, slik at hun ikke skal sabotere.
  • Georg «Goggen» Anker-Hansen jr. fant sin kjæreste Vanessa Nyman til sengs med sin far, Jens August, og drar til New York for å gifte seg med Hermine Rosenkrantz. Dermed opphever de en klasul i testamentet etter Hermine sin far slik at Hermine får full råderett over sine 43 % i Anker-Hansen konsernet. Dette planlegger Goggen å bruke for å ta hevn over sin far.

Hendelsen Rediger

Hermine treffer på Vanessa som forteller at Goggen dro til New York like etter at han oppdaget Vanessa og Jens August til sengs sammen. Hermine innser hva Goggens baktanker er, og drar med taxi avsted til åpningen av Fugleholmen. Hun legger igjen en beskjed på Goggens telefon der hun forteller ham at hun vil skille seg.

Imens er åpningen avsluttet, og Cathrine slipper ut. På vei til bilen treffer hun på en rasende Hermine. Cathrine tilbyr seg å kjøre henne hjem, men hun har mistet bilnøklene da hun ble pågrepet og drar for å lete etter dem. I mellomtiden ringer Goggen til Hermine og overtaler henne til å møtes for å ta en prat. Ettersom Goggen allerede har dratt fra Fugleholmen, går Hermine ham i møte. Når Goggen nærmer seg Hermine, velter han en vinflaske i bilsetet, og dermed mister han kontroll over bilen. Han unngår så vidt å kjøre på Hermine, og kolliderer i en lyktestolpe. Når Hermine skal til å løpe til Goggen, blir hun istedenfor påkjørt av Cathrine og dør av skadene. Cathrine innser hva hun har gjort, og flytter liket bak Goggens bil og kjører avsted. Da Goggen senere våkner opp, finner han Hermine og tror at han har kjørt på henne.

I ettertid Rediger

Goggen tar på seg skylden for Hermines død og tilstår til politiet. Etter en rekke tekniske undersøkelser viser det seg at det ikke finnes noen spor av Hermines DNA på Goggens bil. Etterforsker Siri får vite av Jens August at Cathrine var den siste som forlot Fugleholmen. De undersøker Cathrines bil, og de finner ut at bilen nylig er reparert. Goggens sak blir henlagt, og Cathrine blir pågrepet og arrestert for drapet på Hermine.

Galleri Rediger

Video Rediger

Tilfeldig wiki