FANDOM

Grateful Dead House
Generell informasjon

Beliggenhet San Francisco, USA
Kundekrets
Tidligere fast kundekrets Eddie Holte
Serieinformasjon
Sesonger 31
År 2015

I serienRediger

Grateful Dead House er et hotell eller gjestehus i San Francisco, basert på et Grateful Dead-tema. Bygningen (ikke vist utenfra) har minst to etasjer. Det finnes også et rom 315, noe som trolig antyder en tredje etasje.

Når Harshad Kapoor prøver å oppspore Eddie Holte, for å få hans hjelp til å avsløre Erik Askeland, finner han ut at Eddie har dratt til USA. Siden Eddie er blodfan av bandet Grateful Dead antar Harshad at han kan ha dratt for å overvære et eller annet arrangement i forbindelse med dem. Harshad ringer rundt til steder fansen pleier samles, og finner til slutt ut at Eddie later til å bo på Grateful Dead House i San Francisco.

Eva kysser Harshad

Eva og Harshad kommer hverandre nær på Grateful Dead House. Foto: TV 2

Sammen med Eva Rosenkrantz, som hadde gitt ham i oppdrag å finne hennes halvbror, drar Harshad til USA og tar inn på Grateful Dead House. Skjønt Harshad hadde bedt Fiona om å booke to enkeltrom til dem, viser det seg at bare ett rom (nr. 315) er tilgjengelig når de kommer fram. Dessuten er ikke Eddie umiddelbart å finne. Alt dette gjør Eva noe gretten, og rommet holder heller ikke den standarden hun er vant til. Der i USA, på motsatt side av verden fra deres vanlige hjem, kommer imidlertid også Eva og Harshads følelser for hverandre fram, og de ender opp med å kysse. Harshad virker imidlertid redd for å ta dette noe videre.

Grateful-resepsjonist

Resepsjonistene er fargerike, men ikke alltid like hjelpsomme. Foto: TV 2

To forskjellige resepsjonister på Grateful Dead House blir vist, en mann og en kvinne, og begge virker temmelig hippieaktige og muligens noe «fjerne». Harshad forsøker å overtale den kvinnelige resepsjonisten til å gi ham Eddies romnummer, men hun nekter (han kom da også med den opplagt utroverdige påstanden at de var i slekt). Mens resepsjonisten er distrahert, klarer imidlertid Harshad å sjekke gjesteboken og snike til seg romnøkkelen. De går inn på Eddies rom uten lov fra noen, men Eddie løper ut når han ser dem. Siden får de likevel tak i ham, og Eva møter endelig sin rette halvbror.
Eva og Eddie

Eva har endelig funnet sin virkelige halvbror. Foto: TV2

Eva forsøker å overtale ham til å bli med tilbake til Norge og hjelpe til med å avsløre Erik Askeland, som også har myrdet deres felles mor. Eddie nekter først, men siden (for øvrig mens Eva og Harshad igjen holdt på å kysse) banker han på døren til rommet deres og sier seg villig til å hjelpe.

Se ogsåRediger

Tilfeldig wiki