Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Gunnar Krogstad

2 156sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon2 Share
Gunnar Krogstad
Personalia

Navn Gunnar Krogstad
Kjønn Mann
Født 1943
Død 23. desember 1980 (37 år)
Familie
Søsken Kåre Krogstad
Barn Ninni
Barnebarn Georg jr. ()
Henry
Fosterbarn Svein
Forhold
Tidligere partnere Gjertrud Krogstad
Serieinformasjon
Skuespiller Ikke castet

Før serien Rediger

Gunnar Krogstad var gift med Gjertrud Krogstad, og de fikk datteren Ninni sammen. I tillegg oppdro han fostersønnen Svein som sin egen. Han døde i 1980 etter at han falt ut på jernbanesporet i sterkt beruset tilstand.

I romanen Ninni – lillesøster og eskortepike heter det at han var 37 år da han døde på lille julaften, og at han drev butikken Krogstad Brukt & Antikk i Drammen.

Siden han hadde en låve, var han muligens også gårdbruker på et eller annet punkt i livet, med mindre det bare var en låve han hadde arvet.

Han eide også en koie, hvor han hadde et hjemmebrentapparat som på ett tidspunkt eksploderte og utløste en brann (men koia brant ikke ned).

I serien Rediger

I 2016 ønsket Beate Krogstad å få tilgang til "onkel Gunnars låve" da hun lette etter de legendariske matrjoska-dukkene som skulle kunne vise vei til store verdier. Ninni nektet å låne henne nøkkelen, men hun brøt seg likevel inn og lette, uten hell.

En nabo hadde sett hva Beate gjorde, og Pelle ble underrettet. Han dro til Hokksund og reparerte døren hans søster hadde brutt opp, men var også selv interessert nok til å lete litt i låven. Han fant ingen flere dukker, men han kom over noen gamle familiefilmer fra tidlig nittitall som han tok med seg til Oslo og viste for Beate og Ninni.

Tilfeldig wiki