Fandom

Hotel Cæsar Wiki

HardDisk

2 150sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

HardDisk
Harddisk logo.jpg
Generell informasjon

Bedriftstype Café
Ledelse
Tidligere eiere Thomas Hildring
Arne Marcussen
Ansatte
Tidligere ansatte Tove Jensen
Sidsel Birkeland
Kundekrets
Tidligere fast kundekrets Henning Nygaard
Charlotte Iversen
Tove Jensen
Victoria Lunde
Albert Lunde
Jens August Anker-Hansen
Benedicte Brubak
Knut Arne Olsen
Thomas Hildring
Sidsel Birkeland
Serieinformasjon
Sesonger 1-8
År 1998-2001

I serienRediger

HardDisk er en moderne café, hvor mange av ungdommene var faste kunder i starten av Hotel Cæsar. Caféen ble først vist i episode 7, sesong 1.

Skjermbilde 2016-02-17 kl. 19.49.20.png

Innsiden av HardDisk. Foto: TV2.

Etter at Thomas og Knut Arne slåss med dop-gjengen som Tove har problemer med, kjøper Thomas hele kaféen. Han eier den en stund, men selger den da faren og onkelen, Harald Hildring, begynner å mase om at han må få seg en utdanning. Arne Marcussen og Sidsel Birkeland kjøper HardDisk og gjør det om til en del av "Fremgangskirken". De driver også "Light records", som Knut Arne etter hvert får platekontrakt hos. Etter at Arne ble avslørt og mistet sin posisjon i frikirken, er det uvisst hva som skjedde videre med Hard Disk.

Hardisk.jpg

Arne Marcussen, Thomas og Sidsel på HardDisk. Foto: TV2.

TriviaRediger

Cici Henriksen dukker opp i episode 43 av sesong 4 (2000) som en ikke navngitt HardDisk-ansatt. Seksten år senere, i sesong 33, fikk hun en hovedrolle i serien som Beate Krogstad. I tilbakeblikk kan man muligens anta at Beate var i Oslo på denne tiden og jobbet på HardDisk for å forsørge seg og sin lille sønn Joey på ca. to år, før hun dro tilbake til Drammen med ham (men manusforfatterne tenkte seg selvsagt ikke noe slikt i 2000).

Harddiskansatt.png

Seksten år før hun dukket opp som Beate Krogstad, var Cici Henriksen kort innom serien som en anonym HardDisk-ansatt. Foto: TV2.

Tilfeldig wiki