FANDOM

Heidi Kjærvik
Heidi (rettsmedisiner)
Personalia

Navn Heidi Kjærvik
Kjønn Kvinne
Bosted Tirilveien 33A
Karriere
Yrke Rettsmedisiner
Serieinformasjon
Sesonger 31
År 2015

Før serienRediger

Heidi Kjærvik er en venninne av Juni Anker-Hansen. Hun arbeider på universitetssykehuset og har vært rettsmedisiner i mange år.

I serienRediger

Heidi blir kontaktet av Juni i 2015 for å undersøke Edith Holtes pasientjournal. Heidi mener at journalen har mange feil og mangler, og at den gir grunnlag til å spekulere i om Edith i det hele tatt fikk demensmedisin. Hun råder Juni til å skaffe seg Ediths dødsattest, noe Juni klarer ved å presse pleier Martinsen ved sykehjemmet Edith bodde på.

Dødsattesten viser at Edith døde av oksygenmangel, og Juni mistenker straks at «Edvin» kvalte henne. Hun viser senere dødsattesten til Heidi, som med tanke på at Edith ikke tidligere hadde hatt symptomer på pustevansker, finner det svært sannsynlig at Edith ble kvalt. Hun kan imidlertid ikke garantere dette uten å ha en obduksjonsrapport, en mulighet «Edvin» har utelukket ved å få Edith kremert.

Noen dager senere sier Heidi seg villig til å vitne mot «Edvin» i retten, etter en ny samtale med Juni. Samtidig sporer «Edvin» opp Juni mens de befinner seg i Heidis hage, og ber kontormedarbeider Jens om å finne ut alt som er om Heidi.

Jens finner ut at hun er rettsmedisiner, og «Edvin» legger sammen to og to. Han sørger for at Heidi blir anklaget for forskningsjuks, slik at hun ikke vil ha troverdighet som vitne i en rettssak.

Tilfeldig wiki