FANDOM

Etter å ha opplevd hjerteproblemer ønsket Arnfinn Lycke å opprette et hjertesenter på Hotel Cæsar.

Imidlertid hadde ikke konsernet kapasitet til å opprette både Hjertesenteret og Byen i byen. Arnfinn trodde han hadde sin daværende kjæreste Juni Anker-Hansen med seg, men da den avgjørende avstemningen kom, valgte Juni å stemme imot. Hun følte at hun ikke kunne gå imot sin egen familie. Dermed ble planene om Hjertesenteret skrinlagt.

Arnfinns adoptivsønn Tom Lycke skulle etter planen ha arbeidet med Hjertesenteret, men da det ikke ble noe av, dro han isteden til Afghanistan på et fredsoppdrag. Der ble han dessverre skutt og drept. Arnfinn var knust og gav Juni noe av skylden for det inntrufne, for hvis Hjertesenteret hadde blitt opprettet, ville Tom ha blitt i Norge. Dette ødela forholdet mellom Arnfinn og Juni.

På et langt senere tidspunkt forsøker Juni å få Arnfinn til å støtte Grobyen, hennes prosjekt for å bygge hotell i Groruddalen, og sier da til ham at kanskje hjertesenteret kan få plass der. Arnfinn sier imidlertid at han for lengst har lagt planene om et hjertesenter bak seg, og stemmer imot Grobyen.

Tilfeldig wiki