FANDOM

Indisk taxi

Storm (bakfra) i en indisk taxi Foto: TV2.

Karakterer i Hotel Cæsar har en rekke forbindelser til India, og noen har også blitt vist på skjermen mens de faktisk er i India.

Harshad Kapoor har sine røtter i Pakistan, men har tydeligvis også tilbrakt mye tid i India og har et stort kontaktnett der, som han brukte da han tok kontroll over det indiske firmaet Universal Offshore. Anish Singh hadde også indisk bakgrunn, og drev det tvilsomme firmaet India Invest.

I 2004 var den indiske handelsministeren Janta Singh på besøk i Oslo.

Bitten med sine New Age-interesser har hatt en naturlig dragning mot India. Hun bodde lenge sammen med Albert Lunde og deres barn Sol og Måne i Goa, på den indiske vestkysten.

Jan Stang Engeland var i India da det ble aktuelt å spørre ham om å donere beinmarg til sin kreftsyke datter, Runa Jørgensen. Det tok derfor litt tid å oppspore ham.

Etter en stund i Norge dro Albert i stillhet tilbake til India, noe som utløste bekymringer om at han faktisk hadde begått selvmord ved å drukne seg i Oslofjorden. Da det til slutt ble klart hvor han var, snakket Juni med ham på telefonen, med faktiske scener som skulle foregå i India.

I 2014 var Storm på rømmen fra langeren Harald Eriksen, som forlangte flere millioner kroner av ham. Han endte opp i en uidentifisert by i India, der han til slutt fikk nok av å flykte og brukte sine siste penger på en billett hjem til Norge. I disse sekvensene ble det vist eksentriører fra en virkelig indisk gate.

Scenene fra India er blant de sjeldne eksemplene på sekvenser som skal foregå utenfor Norge/Oslo.

Tilfeldig wiki