FANDOM

Ingrid Iversen Shaw
Ingrid
Personalia

Navn Ingrid Iversen Shaw
Kjønn Kvinne
Født 1956 i Sandefjord[1]
Bosted Minnesota, USA
Karriere
Tidligere yrker Resepsjonist (1982-1987)
Resepsjonsjef (1987-2000) [2]
Familie
Barn Charlotte
Forhold
Nåværende partner Bernard Shaw (1999-)
Tidligere partnere William Marshall
Tidligere elskere Georg Anker-Hansen (1980-1998, 1999) [3]
Serieinformasjon
Sesonger 1-3
År 1998-2000
Skuespiller Beate Eriksen

Før serien Rediger

Ingrid ble født i Sandefjord i 1956, og tok sin utdannelse ved Oxford i Storbritannia.[4]

Ingrid sitt første møte med Georg Anker-Hansen var da hun stod i resepsjonen en dag han kom hjem fra ferie. Han hadde glemt å kjøpe bursdagspresang til sin sønn Jens August, og spurte Ingrid om hun kunne gjøre det for ham. Det endte med at de gikk og kjøpte presang sammen, og etter en stund innleder de et forhold. Etter hvert blir Ingrid gravid, og føder datteren Charlotte i 1981. Ingrid og Georg blir enige om å holde det hemmelig at Georg er Charlottes far, og hun vokser opp i den tro at hennes far er amerikaneren William Marshall.

I serien Rediger

Første gang vi ser Ingrid, er hun fremdeles Georgs elskerinne. Hun har problemer med å fortelle Charlotte at Georg er hennes far, og hun blir ikke blid når Georg finner tonen med den unge piken Ninni Krogstad. Hun hadde håpet at det endelig kunne bli de to, nå som hans tidligere kone Ingeborg er død. Ingrid hadde i en periode planer om å ansette Ninni i resepsjonen, men når hun får vite (av Jens August) om Georg og Ninnis forhold, nekter hun å ansette henne. Alex går da til Georg og sier at hun syns det er høyst uprofesjonelt gjort, og det ender med at hun blir tvunget til å ansette Ninni likevel. Gang på gang opplever hun at Georg unngår å fortelle henne ting, og hun blir ekstremt sjalu på Ninni.

Når hun etter en stund finner ut at Charlotte har innledet et forhold til sin halvbror, Jens August, innser hun og Georg at de ikke kan holde skjult hvem faren hennes er lenger. De forteller henne hvem hennes biologiske far er. Uheldigvis er Charlotte blitt gravid, men familien klarer å overtale henne til å ta abort.

Ingrid møter etter hvert forretningsmannen Bernard Shaw, og de finner raskt tonen. Ingrid blir med ham til USA, men Georg overtaler henne til å komme hjem igjen. Ingrid glemmer Bernard, og Georg er mannen i hennes liv igjen. Georg blir syk i 1999, og Ingrid nøler ikke med å besøke ham når Ninni er ute. Igjen blir Ingrid Georgs elskerinne. Georg får senere vite at sykdommen han har slitt med, er kreft i bukspyttkjertelen. Da Ingrid får vite dette, havner hun i en krangel med Ninni om hvordan han bør behandles. Georg dør etter hvert av hjerteinfarkt, og Ingrid går rett i kjelleren. Senere finner hun igjen tonen med Bernard Shaw og han tilbyr henne å ta med seg datteren og komme og bo hos ham i USA. Ingrid ender opp med å takke ja etter en samtale med datteren.

I sesong 34, episode 8 - hele 17 år etter Ingrid forlot serien - blir det vist et flashback fra da Ingrid forteller Bernard at det spøker på hotellrom 513.

Galleri

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Ingrid forteller Ninni i episode 12, sesong 1 at hun var 24 år da hun innledet et forhold til Georg (i 1980).
  2. Ingrid sier i sesong 2 til Ninni at hun har jobbet på hotellet i 17 år, og at det tok henne 5 år å bli sjef i resepsjonen. Dermed kan man anslå at hun har jobbet i resepsjonen i alle de 17 årene.
  3. I den første sesongen sa Ingrid at hun hadde vært Georgs elskerinne i hele 17 år.
  4. Ingrid nevner dette til Bernard Shaw i episode 48 i sesong 1.

Tilfeldig wiki