FANDOM

Jesper Jackmann
Jesper.jpg
Personalia

Navn Jesper Jackmann
Kjønn Mann
Karriere
Tidligere yrker Økonomisjef (2006, 2007)
Rosenkrantz-rederiet (?-2006)
Familie
Mor Helle Jackmann
Forhold
Tidligere partnere Nadia Selam Tefari (2006-2007)
Enkelttilfelleforhold Helen Pedersen (2006/2007)
Jenny van Hauten[1]
Siril Dalen[2]
Ulrikke[3]
Unn Jeanette
Frida
Guri[4]
Serieinformasjon
Sesonger 22-24
År 2006-2007
Skuespiller Espen Sandvik

Før serien Rediger

Jesper fikk tidlig et nært forhold til moren Helle etter at faren tok livet av seg da Jesper var svært ung.

Han har et album med bilder av alle han har ligget med, i rekkefølge.

Han utdanner seg ved London School of Economics hvor han treffer Nadia Selam Tefari. Nadia blir både en konkurrent og en nær venn, og det er ikke fritt for at han får et godt øye til henne. Nadia blir den som går ut med best karakterer etter endt utdannelse, og her skiller de lag. Jesper får seg jobb i Rosenkrantz-rederiet, hvor han opplever stor fremgang.

I serien Rediger

I 2006 blir det klart at rederieier Hans Fredrik Rosenkrantz ikke har lenge igjen å leve, og Jesper blir utpekt som den som skal lede rederiet videre. Jesper må imidlertid se seg snytt for denne stillingen, når den avdødes datter ender opp med å ta kommandoen foran nesen hans. Han får allikevel en høytstående stilling, og er med på å lede rederiet inn i fusjon med Anker-Hansen konsernet.

I fusjon med konsernet får Jesper et sjokk, her treffer han nemlig igjen Nadia. Slik som han selv har Nadia opplevd stor suksess, og er nå aksjeeier i Anker-Hansen konsernet. Den felles arbeidsplassen fører til at de gjenopptar vennskapet, og det tar heller ikke lang tid før de innleder et forhold. Det blir mye frem og tilbake i forholdet, både fordi Nadias far har lovet henne bort til en annen mann, og fordi Jespers mor har lettere rasistiske holdninger. Til slutt er det bare Nadia det står på, og han gir henne et ultimatum: Møt opp i hotellobbyen klokken 15.30, ellers får hun aldri se ham igjen. Hun møter ikke opp, og Jesper drar sin vei alene.

Galleri

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Jenny var redaktør for skoleårboka på LSE hvor han studerte med Nadia Selam Tefari. Han forteller i sesong 23 at han lå med Jenny.
  2. I episode 53 ringer en advokat og sier at alle fotografier som Jesper har av Siril Dalen, skal sendes til han i løpet av dagen.
  3. I episode 53 blir Ulrikke nevnt i en telefonsamtale der hun forteller Jesper at han er en idiot.
  4. I sesong 24, episode 52, viser Nadia et album til Julie, og hun leser opp navnene Unn Jeanette, Frida og Guri.

Tilfeldig wiki