FANDOM

Foreldreutpåtv.jpg

Da Juni og Ragnar skulle delta på TV 2-programmet «Sentrum» med Per Ståle Lønning ble det slått stort opp i avisen Extra. Foto: TV 2

JUNIRAGNSENTRUM.jpg

Juni og Ragnar på TV-programmet «Sentrum.» Foto: TV 2

Avisforside Extra Victorias kidnappere.png

Like før politet får tatt Linn Fylke blir det slått stort opp i avisen Extra at kidnapperne kan være Linn og Donald. Foto: TV 2

I serien Rediger

Victoria Lunde ble kidnappet av Donald Kværner og Linn Fylke i sesong 5, episode 20 (15. september 2000), og hun ble ikke funnet før siste episode i sesong 6 (9. februar 2001). Hun hadde da vært i fangenskap i ca. et halvt år.

BakgrunnRediger

Linn Fylke hadde lenge hatet Juni Lunde etter at hun avslørte at Linn solgte henne alkohol, og hun fikk sparken fra Fjellbekk. Linn ble paranoid, og trodde at hennes tidligere kjæreste Terje Ryen likte Juni. Hatet mot Juni ble forsterket, og Linn ble lagt inn på psykiatrisk avdeling. Hun klarte å rømme, og holdt Juni fanget på kontoret hennes, og tvang i henne alkohol. Hun ble tatt med tilbake på avdelingen, hvor hun møtte på Donald Kværner, og de ble venner. Sammen planla de hevn over Juni ved å ta fra henne noe av det hun likte mest i verden, Victoria.

HendelseRediger

I det Victoria skal gå ut møter hun på Donald, som spør henne om klokka. Da hun ser på den, griper han henne og kaster henne inn i en bil. En eldre dame blir vitne til dette. Linn sender Juni et par brev der det står at både Victoria og Juni er døde. Hun melder fra til politiet, men han tar henne ikke på alvor. Media får til slutt nyss om det, og damen som så kidnappingen melder seg som vitne til politiet. En dag finner de jakken hennes i vannet, og etterforskeren Kjetil Bjerkedal tar henne på alvor og setter i gang leteaksjon. Litt senere får seerne se at hun er i live, og at hun er lenket fast i en seng stengt inn i en kjeller hvor hun blir psysisk torturert av Linn. Til tross for dårlig matlyst blir hun daglig presset i «kosepakker» (Happy Meal) fra McDonalds. Linn presser Juni for flere millioner kroner og brenner dem. Juni og Ragnar deltok i flere TV-programmer å håp om at noen hadde sett Victoria. Julie Anker-Hansen, tanten til Victoria, kommer til Norge for å støtte familien.

Victoria ble etter hvert venn med den naive Donald som har ansvaret for henne når Linn ikke er til stede, i håp om at han en dag kan slippe henne fri. Hun var nær ved flere ganger, og kom seg ut en gang. Uheldigvis blir hun tatt igjen, men en taxisjåfør blir vitne til dette, og melder fra til politiet. Victoria klarte en dag å overtale Donald til at de kunne rømme sammen og dra langt vekk fra Linn, men i det de skulle dra kommer Linn inn og slår til Donald med en spade, og han blir bevistløs.

Linn klarer etter hvert å kidnappe også Juni, og mor og datter blir gjenforent nede i kjelleren, på hvert sitt rom. Til slutt klarer etterforskeren å finne ut hvor de hører til, og Victoria og Juni blir funnet. Linn blir tatt med tilbake til psykiatrisk avdeling.

KonsekvenserRediger

Victoria og familien hennes hadde det svært vondt i ca. et halvt år. Donald døde av skadene, og Victoria mistet sin beste venn gjennom kidnappingen. Hun gikk gjennom en periode med store psykiske problemer etter at Donald var død.

TriviaRediger

I følge serieskaper Peter Emanuel Falck er denne historien den han er minst fornøyd med. Han mente at det ble for mange identiske scener og at historien strakk seg over for lang tid.

GalleriRediger

Victoria011.jpg

Se ogsåRediger

Tilfeldig wiki