FANDOM

Knut Koppang
Knut Koppang
Personalia

Navn Knut Koppang
Kjønn Mann
Karriere
Tidligere yrker Ansatt i økonomiavdelingen ved Hotel Cæsar (2014-2015)
Forhold
Tidligere partnere Camilla Holmen (?-2015)
Line Halvorsen (2015)
Serieinformasjon
Sesonger 31
År 2014-2015
Skuespiller Elg Elgesem

Før serien Rediger

Knut blir i 2014 ansatt i økonomiavdelingen på Hotel Cæsar.

Han har vært kjæreste med Camilla Holmen siden ungdomsskolen.[1]

I serien Rediger

I sin første scene sitter Knut på Baker Hansen på Hotel Cæsar, hvor han blir presentert som ny økonomimedarbeider på hotellet. Før han går derfra sier han noen vennlige ord til daglig leder Line Halvorsen. Det antydes at de får en dypere kontakt, eller slik opplever i alle fall Line det.

Line og Knut

Line får et godt øye til Knut Koppang. Foto: TV2.

Siden "tester" hun ham ved å la ham være prøvesmaker for forskjellige typer glasur til en bryllupskake, og kommer til at han har samme smak som henne i alt.

Det Line ikke vet, er at Knut er i et forhold med Camilla og at de snart skal gifte seg. Ironisk nok har Camilla nylig bestilt en bryllupskake fra Line til sitt og Knuts bryllup, men Line skjønner ikke hvem som er den kommende brudgommen.

Noen dager etter prøvesmakingen besøker Line ham på kontoret hans og gir ham et kakestykke med pasjonsfruktglasur, hans nye favoritt, og det er bare så vidt hun ikke møter på Camilla som nettopp har vært innom ham med en matpakke. Kontorlandskapets resepsjonist, Malin Kristiansen, ser ut til å skjønne at Line er interessert i ham, og hun forsøker dermed å forsinke Camilla når hun omsider skal gå, slik at hun skal møte på Line. Dette mislykkes hun imidlertid med, da Line blir en stund hos Knut.

Line og Camilla kommer godt overens, og Line betror seg dermed til Camilla om at hun har møtt en mann hun er interessert i. Camilla mener at menn nå til dags ikke er flinke til å ta intiativ, og anbefaler henne derfor å fortelle ham hva hun føler for ham i stedet for å vente på at han skal gjøre det. Ironisk nok er Camilla hos Knut når Line ringer ham for å invitere ham ned til Baker Hansen for en samtale, men hun forstår allikevel ikke at det er Knut som er Lines romantiske interesse.

Neste dag mens Camilla og forloveren hennes er på prøvesmaking av bryllupskake hos Line, kommer Knut innom henne. Line tror først at det er for den planlagte samtalen, men før hun rekker å si noe kysser Knut og Camilla rett foran øynene hennes, og hun forstår at det er Knut som er Camillas forlovede.

Line og Jon på date

En sjalu Knut skimtes i bakgrunnen mens Line og Jon er på date. Foto: TV2

Over de neste ukene prøver Camilla å spleise Line med sin egen bekjente Jon, men samtidig begynner Knut å forstå at han har følelser for Line. Ikke desto mindre gjennomfører han bryllupet med Camilla.
Line og Knut kysser

Line og Knut kysser for første gang. Foto: TV2

Kort etter setter han seg imidlertid ned med Line og forteller hvordan han føler det. Hun avviser ham først og påpeker at han nettopp giftet seg, men det går ikke lenge før de kysser. Knut går tilbake til Camilla og forteller henne endelig hvordan saken står, og hun blir naturligvis fryktelig oppbrakt når hennes nye ektemann gir uttrykk for at han elsker en annen.

Noen uker senere forteller Knut til Line at han har gått fra Camilla, noe som formodentlig betyr at han fikk ekteskapet annullert. Knut gjør nå alt han kan for å vinne Line, men nå er det hun som holder igjen; hun synes han har oppført seg klanderverdig som giftet seg med en annen og så gikk fra sin kone nesten umiddelbart.

Knut setter inn støtet ved å stille opp hundrevis av telys og strø ut rosenblader i Baker Hansen-utsalget, og han går ned på kne og ber Line gifte seg med ham. Hun blir først bare overrumplet og brydd og ber ham gå, der hun akkurat kommer sammen med en delegasjon fra Baker Hansen. Etter litt betenkning innser hun imidlertid at det er dette hun så lenge har ønsket, og hun oppsøker ham i kontorlandskapet og kaster seg i armene på ham.
Knut frir til Line

Knut frir til Line på Baker Hansen mens noen som er fra Baker Hansen konsernet er på besøk. Foto: TV2

En tid etter dukker den forsmådde Camilla opp igjen, og Line ser henne i heftig krangel med Knut. Siden sitter Camilla en hel ettermiddag på Baker Hansen-utsalget, før hun til slutt forteller Line at Knut satte både hennes og sin egen privatøkonomi over styr: "Han overtalte meg til å ta opp et lån, og siden han er økonom, så regnet jeg selvfølgelig med at han visste hva han drev med. Men han løy. Han lurte meg. Ja, han kjørte jo sin egen økonomi i grøfta også, så det eneste han har nå, det er masse gjeld. Og så deg, da."

Line får selv se at Knut har økonomiske vansker når de skal spise middag på Cleo og han ikke har nok penger til å betale. Han prøver først å påstå at det bare er regnskapsavdelingen som har glemt å overføre lønningen, men må snart tilstå at han er blakk.

Dagen etter viser det seg at Knut faktisk har en gjeld på flere millioner etter en mislykket investering der han også brukte penger han fikk Camilla til å låne. Imidlertid tar han opp enda et lån for å kompensere sin ekskone, og sier han føler seg lettet over å gjøre det rette, selv om hans egen gjeld dermed går opp i ni millioner.

Det blir dermed først og fremst Line som må stå for inntektene i forholdet. Hun får jobb i baren etter at Baker Hansen nedlegger sin filial på Hotel Cæsar. En dag hun står bak bardisken besøker Knut henne, og hun snakker om det kommende flashmob-eventet som skal markedsføre hotellet. Knut oppfordrer henne til å bli med på dansingen selv.

Koreografen ønsker imidlertid at et par dansere skal fremføre et spesielt nummer, og Line og Storm Liland Anker-Hansen påtar seg oppgaven. Da Knut får se dem øve, synes han dansenummeret virker svært erotisk, og han blir straks sjalu på Storm. Han begynner å gi Storm en kald skulder, og dukker opp på treningen der han kommer med forstyrrende tilrop og kommentarer. Line skjønner hva som foregår, og blir skuffet over at Knut kunne tro hun ville la seg "klå på". Hun forsikrer ham at han ikke har noen grunn til å være sjalu; hun og Storm bare danser sammen. Knut ber om unnskyldning og blir (i alle fall i ord) forlikt med Storm, siden Line forlangte at Knut skulle be ham om unnskyldning også.

Line får smykke

Knut (t.v.) gir Line det som skal være et gammelt arvesmykke. Foto: TV2

Litt senere overrasker Knut Line med å gi henne et verdifullt smykke som han sier har tilhørt bestemoren hans. Hun reagerer ikke slik Knut hadde ventet, men blir bare paff og rar, og han lurer på om han har gjort noe galt. Til slutt setter hun seg ned med ham, og han forventer at hun nå vil slå opp med ham, men faktisk ble hun så beveget av gaven at hun nå vil han skal flytte inn hos henne. Hun gir ham en nøkkel til leiligheten sin.

Lines leilighet

Knut flytter inn hos Line, men er han egentlig den mannen hun trodde han var? Foto: TV2.

Etter hvert oppdager imidlertid Line at Knut løy; han har kjøpt smykket, for hun finner samme design annonsert på nettet. Storm gav nylig Knut noen av husleiepengene fra Invictus i kontanter, og et større beløp er forsvunnet; Knut påstår plutselig at han aldri fikk noen kontanter fra Storm. Line innser at han har underslått pengene og brukt noe av summen på smykket han gav henne. Han innrømmer dette da hun konfronterer ham med det, og sier han bare ville gi henne noe fint. Når han får lønn om en uke, sier han at han skal gi Storm oppreisning ved å late som om han bare hadde forlagt konvolutten med pengene.

Imidlertid innser også Storm at Knut har brukt pengene på smykket Line fikk, og ber Juni snakke med henne. Knut trygler Line om å lyve og si til Juni at det virkelig er et gammelt arvesmykke, noe hun motvillig gjør. Familien tror helst at Storm selv har underslått pengene, og til slutt blir han så presset at han overfører samme beløp på nytt. Da Knut får vite dette, sier han lykkelig til Line at saken er ute av verden, og hun forstår at han nå ikke har tenkt å betale tilbake pengene i det hele tatt. Hun sier at enten går han til Juni og legger kortene på bordet, eller så gjør hun det selv.

Knut ut

Knut er oppsagt, og sint og såret slenger han kontorsakene sine på gulvet i resepsjonen før han går. Foto: TV2.

Neste dag sier Knut til Line at han har fortalt Juni sannheten, men når Line går opp til Juni for å unnskylde seg for å ha løyet, blir Juni overrasket over det Line forteller henne. Line skjønner nå at Knut løy til henne nok en gang, og når Knut kommer inn på kontoret, ber Juni ham om å pakke sakene sine og forlate hotellet. Line gjør det så slutt, og ber ham om å pakke sakene sine fra leiligheten hennes også. Hun sier siden det var en stor lettelse da Knut var ute av livet hennes.

Referanser Rediger

  1. Dette forteller Camilla til Line i episode 61, sesong 31.

Tilfeldig wiki