FANDOM

Kofi Nelson[1]
Kofi01
Personalia

Navn Kofi Nelson[1]
Kjønn Mann
Født 1979
Bosted Kongo
Karriere
Tidligere yrker Drosjesjåfør (?-2003)
Familie
Mor Locuania Nelson
Søsken Mira Nelson
Nadula Nelson
Kikaya Nelson
Idris Nelson
Forhold
Tidligere partnere Gjertrud Krogstad (2003)
Serieinformasjon
Sesonger 12-14
År 2003
Skuespiller Samuel Noko

Før serien Rediger

Jobber som taxisjåfør.

I serien Rediger

Første gangen vi ser han er i sesong 12 episode 22. Etter at Gjertrud Krogstad vinner over 20 millioner i lotto, blir hun bedt om å reise til Hamar for å hente premien. Kofi Nelson var Gjertruds taxisjåfør på denne turen. Da de kom tilbake til Oslo, spanderte Gjertrud middag på Kofi. De innleder etter hvert et forhold og blir veldig glad i hverandre.

Da Gjertrud kjøper seg en villa, flytter Kofi inn. Svein har fordommer mot Kofi når han finner ut om ham. Han tror at Kofi utnytter Gjertrud fordi hun er millionær. Svein prøver å finne noe på Kofi, og finner til slutt ut at han kjører svart, for å kunne sende mer penger til familien i Kongo.

Svein anmelder Kofi til politiet for at han kjører svart, og politiet finner senere ut at han også bor ulovlig i landet. Han blir sendt tilbake til hjemlandet Kongo, der det er krig. Gjertrud er helt knust, og da hun finner ut at alt er Sveins skyld, kaster hun ham på dør.

Da Sveins kjæreste Benedicte spør hvorfor Gjertrud har kastet ham ut, lyver han til Benedicte og sier at de har kranglet om Goggen, Ninnis sønn. Ninni sitter i fengsel, og har gitt Svein og Gjertrud ansvaret for sønnen. Svein forteller at de har kranglet om hvem som skal ha ham.

Da Benedicte får vite av Gjertrud at Svein står bak utsendelsen av Kofi, gjør hun det slutt med ham. Svein prøver alt for å få Kofi inn igjen til landet for å få tilbake forholdet til Benedicte og vennskapet med moren. Svein går til Harry Trulsen, faren til Benedicte, og spør ham om råd. Han sier at hvis Svein får moren til å investere i Oslo Colosseum, der Harry trenger penger, skal han få Kofi tilbake til Norge.

Moren til Svein vil ikke snakke med Svein, så Harry oppsøker henne selv. Kofi kommer til slutt tilbake og han har da med seg hele familen, noe Gjertrud ikke liker.

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Navnet synes å henspille på Kofi Annan og Nelson Mandela, to kjente afrikanske menn.

Galleri