FANDOM

Lotte Fjeld[1]
Lotte Fjeld
Personalia

Navn Lotte Fjeld[1]
Kjønn Kvinne
Født 1988[2] (29 år)
Bosted Singapore
Karriere
Yrke Eier av Sensitech
Forhold
Tidligere partnere Storm Liland Anker-Hansen (2016, 2016) ()
Serieinformasjon
Sesonger 33, 34
År 2016, 2017
Skuespiller Penda Faal

Før serien Rediger

Lotte Fjeld er eier av teknologibedriften Sensitech, som hun har arvet. Dialekten tyder på at hun kommer fra Stavanger.

Foreldrene hennes døde i en trafikkulykke.

I serien Rediger

Lotte kommer inn i serien i 2016, når ledelsen på Hotel Cæsar er interessert i å få Sensitech som leverandør av miljøløsninger til plusshotellet de prøver å realisere. Amanda forsøker å få Lotte til å signere en viktig kontrakt med Sensitech, men hun vrir seg stadig unna. På samme tid utvikler Lotte og Storm en bedre kjemi, men så får Storm høre av en annen ansatt på Invictus om han og Lotte er kjærester. Storm sier de ikke er det, og litt etter det kommer Lotte inn igjen, og da har hun plutselig en gave til Storm. Storm sier at han ikke kan ta i mot gaven, og hvis hun har tenkt at forholdet de har klart å utvikle er noe mer enn bare venner, så er det ikke sånn for ham.

Da Lotte senere kommer tilbake og har jetlag, lager Storm i stand en såkalt "jetlag-pakke" til henne og kommer på døren til henne med den. De hygger seg sammen og hun gir bl.a. Storm ansiktsmaske, men da hun vil kysse ham, rygger han straks ut av situasjonen. Senere later han som om Beate Krogstad som nå står i baren er hans nye kjæreste, slik at Lotte ikke skal forfølge noe forsøk på å bli kjæreste med ham. Beate er først med på leken, men Lotte forteller henne hvordan Storm før kom med gaver og sier at "kjæresten" hennes tydeligvis driver dobbeltspill. Da konkluderer Beate med at Storm virkelig er forelsket i Lotte, selv om han ikke vil innrømme det. Hun avslører for Lotte at hun slett ikke er i noe forhold med Storm. Kort etter oppgir Storm sin motstand og blir kjæreste med Lotte.

Det var meningen at plusshotellet skulle realiseres innen halvannet år, men for å skape blest om den nye teknologien, vil Amanda plutselig skjære ned tidsfristen til bare tre måneder. Aktørene bak både JODA! og Sensitech er usikre på om dette kan la seg gjøre, men Amanda overtaler Lotte til å sette de andre kundene på vent for å gjøre et forsøk.Solcellefilmen fra JODA! viser seg å ikke virke, men Amanda presser ekteparet bak firmaet til å holde tett om dette mens de forsøker å finne feilen. I mellomtiden fører Amanda alle bak lyset ved å la hotellet gå på bakkenett, men gi inntrykk av at strømmen kommer fra det nye solcellenettet. Storm finner tidlig ut at det foregår tjuvkoblinger, men Amanda får ham til å love at han ikke skal røpe noe. Lotte oppdager selv at noe er galt og søker etter feilen i Sensitechs systemer, mens Storm får stadig dårligere samvittighet fordi han unnlater å fortelle sin nye kjæreste at feilen ikke ligger i systemet hennes firma har levert. Til sist, da Harshad Kapoor også har oppdaget at solcellenettet slett ikke er tilkoblet, bryter Storm sammen og forklarer Lotte hvordan det henger sammen.

Når det gjelder forholdet til Storm, forklarer han Lotte hvorfor han nølte: han har vært fryktelig uheldig i kjærlighet før. Med noe av en overdrivelse sier han at "alle" han blir glad i, dør (han tenker opplagt på Cecilie Dahr Hove og Runa Jørgensen, i tillegg til å ha mistet faren, moren og søsteren). En gang Lotte vil gå over gaten på rødt lys, reagerer Storm kraftig og overfuser henne, så hun må lure på om han er vel bevart. Situasjonen snur seg når han forklarer hvordan hans søster Liv ble påkjørt og døde, og påkjørselen skjedde til og med på det samme stedet Lotte ville gå over gaten. Lotte blir beveget og kysser Storm, og siden forklarer hun at hun selv mistet sine foreldre i en trafikkulykke. Hun blir veldig skuffet da hun får vite at han har holdt dette tilbake fra henne såpass lenge, og sier det er slutt mellom dem. Imidlertid går det bare noen få dager før hun og Storm finner sammen igjen.

Senere kommer Lotte ut for en ulykke fordi heisen var i ustand og hun falt ned i heissjakten. Hun blir hentet opp uten store skader, men for Storm blir dette nesten en bekreftelse på at det liksom hviler en forbannelse over ham, og at "alle" han blir glad i, dør. Hun får imidlertid Storm bort fra disse tvangstankene, og forsikrer at de to skal ha et langt liv sammen. Han reagerer med å fri til henne. Bare få dager senere drar de til Las Vegas, Nevada i USA og gifter seg. Tilbake i Norge vil Lotte hvile ut på et hotellrom, og tar noen sovepiller.

Dette er dagen for åpningen av plusshotellet som Amanda har arbeidet for å månedsvis, og da det viser seg at solcellefilmene må herde i noen dager før de kan tas i bruk, tar Amanda for andre gang i bruk en tjuvkobling for at det skal virke som systemet er oppe og går på den store dagen. Imidlertid blir tjuvkoblingen fra bakkenettet overopphetet, og brannalarmen går. Amanda får koblet fra bakkenettet, men hun kan ikke tolerere at det skal bli kjent hva brannalarmen faktisk skyldtes, noe som ville underminere det store prosjektet hennes. Hun skaper en avledning ved å stifte en mindre brann på et hotellrom i tredje etasje, men er ikke klar over at Lotte ligger bedøvet av sovemedisin på et rom like ved. Lotte blir vist hostende mens rommet fylles med røyk, men hun våkner ikke. Storm, som hadde vært borte på et ærend, kommer tilbake og finner til sitt store sjokk at brannvesenet nå er på hotellet. Skjønt brannen er slokket, tenker han straks på Lotte og kjemper seg opp på rommet hennes. Det viser seg at hun har fått alvorlige røykskader, og Amanda ser langt på den bevisstløse Lotte der hun blir trillet ut og brakt til sykehus.

Noen dager senere får Storm høre av legene at Lotte kanskje aldri kommer ut av koma. Han blir så deprimert at han går opp på hotelltaket og tenker på å kaste seg utfor. Amanda går etter ham og klarer å få ham fra å hoppe: Hun spør om han vil at Lotte kanskje skal våkne opp og få høre at Storm nå har begått selvmord på grunn av henne.

Noen dager senere våkner faktisk Lotte opp igjen, i strid med sin pessimistiske diagnose. Juni og Eva er hos henne da det skjer, og de forsøker straks å få Storm på telefonen for å overbringe den gode nyheten. Dessverre har Storm i mellomtiden overhørt en samtale mellom Amanda og hennes elsker Kim Dale, og slik fikk han vite at det faktisk var Amanda som utløste brannen som sendte Lotte til sykehus. Han skjuler sitt sinne og tar imot Amandas tilbud om å være med henne på jakt i skogen. Da de er alene, avslører han for henne hva han har funnet ut, og retter geværet mot henne som satte Lottes liv i fare.

Juni og Eva er på vei ut i skogen for å finne Storm og overbringe den gode nyheten om at Lotte har våknet, men plutselig hører de to skudd. De finner Storm der han står og stirrer på en fallen og urørlig Amanda. Før de kan få sagt at Lotte nå er våken, retter Storm geværet mot seg selv. Juni kaster seg mot ham for å hindre ham i å begå selvmord, men et skudd går likevel av.

Både Storm og Amanda havner på samme sykehus som Lotte, og begge kommer fra episoden uten varige men. Da Lotte kommer til Storm og han blir klar over at hun er våken, kan han etter hvert komme over sin motvilje mot Amanda for det hun gjorde.

Da både Storm og Lotte er restituert, ønsker han så fort som mulig å få barn med henne, men selv er hun opptatt av karrieren. Storm reagerer kraftig da han oppdager at hun faktisk tar P-piller bak hans rygg.

Etter litt fram og tilbake bestemmer ekteparet seg for å begynne på ny frisk i utlandet; de skal flytte til Singapore og stifte familie der. Storm er fortsatt veldig oppsatt på dette at han skal bli pappa. Da Lotte tar en legeundersøkelse forut for flyttingen, får hun imidlertid vite at hun er steril og aldri kan føde Storm noen barn. Det er et hardt slag for Storm da han får vite dette, og forholdet bryter egentlig sammen. Det blir til at mens Lotte faktisk drar, bestemmer han seg for å bli igjen i Oslo.

Noen måneder senere , i juli 2017, er Lotte tilbake i Oslo for å delta i Storms begralvelse.

Referanser og fotnoter Rediger

  1. Det er ikke blitt sagt hvorvidt Lotte tok etternavnet Anker-Hansen etter sitt giftemål med Storm.
  2. Basert på alderen oppgitt i denne artikkelen: http://www.vg.no/rampelys/tv/reality-tv/her-er-de-nye-caesar-fjesene/a/23590001/