FANDOM

Marianne Westby Thorstad
Marianne Westby 2
Personalia

Navn Marianne Westby Thorstad
Kjønn Kvinne
Født 29. juli 1974 (43 år)
I Hotel Cæsar
Rolle Cathrine Hove Rosenkrantz
Sesonger 25-28, 33
År 2008-2012, 2016
Som skuespiller
Utdanning Teaterakademiet
Øvrige kjente roller Anette i Borgen skole

Om Marianne Rediger

Marianne Westby Thorstad (født 29. juli 1974) er en norsk skuespiller. Hun er utdannet skuespiller, dramalærer og spesialsykepleier (helsesøster).

Westby er også kjent som «Anette» fra NRK-serien Borgen skole.

Hun har spilt i musikaler på Chat Noir og Chateau Neuf, og var med i eventgruppen Femmes Total. Hun var programleder i 40 episoder av Livsstilsguiden på norske Canal 9 og har siden 2000 jobbet med dubbing av tegnefilmer i tillegg til diverse TV-reklamer. I 2016 var hun aktuell i sesong 2 av TV2-serien Meglerne, og som den norske stemmen til Bellwether, en av hovedrollene i Disney-animasjonsfilmen Zootropolis.

I Hotel Cæsar Rediger

I Hotel Cæsar dukket hun opp i rollen som Cathrine Hove den 19. mai 2008, en rollefigur som kan beskrives som både kynisk og maktsyk. Hun var den første som ga Anker-Hansen konsernet direkte konkurranse da hun startet sin egen hotellkjede.

Karakteren Cathrine ble til slutt skrevet ut ved at hun gikk i fengsel. Marianne Westby var i februar 2016 til stede på festen for å markere innspillingen av episode 3000, og ble spurt i et tidligere intervju om hun kunne tenke seg å vende tilbake til serien. Hun svarte at hun var klar, hvis det skulle bli aktuelt.

Sommerfest2016

Marianne Westby (lengst t.h.) var til stede på Cæsars sommerfest i 2016 (her sammen med Anette Hoff og Rudy Claes). Det er ikke bekreftet at dette betyr at Cathrine Hove gjør et comeback i serien.

Hun var til stede på Cæsars sommerfest i 2016, noe som utløste spørsmål på seriens offisielle Facebook-side om hvorvidt Cathrine Hove skulle gjøre et comeback i serien. Produksjonen avstod fra å kommentere. I desember 2016 dukket Westby opp igjen i serien etter at karakteren hadde sluppet ut av fengsel.

Tilfeldig wiki