Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Mercedes Gonzales Nygaard

2 156sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon5 Share
Mercedes Gonzales Nygaard
Mercedes.jpg
Personalia

Navn Mercedes Gonzales Nygaard
Kjønn Kvinne
Født 1962 (55 år)
Bosted USA
Karriere
Tidligere yrker Fysioterapeut (?-2000)
Familie
Barn Henning
Forhold
Tidligere partnere Alberto (?-2000)
Åge Nygaard (?-1998, 2000)
Tidligere elskere Rolv Espevoll (2000)
Serieinformasjon
Sesonger 3-5
År 2000
Skuespiller Pascale Nielsen

Før serien Rediger

Mercedes kom til Norge fra hjemlandet Chile rundt 1980. Hun møtte Åge Nygaard, og de giftet seg og fikk sønnen Henning Nygaard sammen. Mot slutten av 1990-tallet ble savnet etter hjemlandet for stort, og Mercedes reiste til Chile, angivelig bare på besøk, men hun kom ikke tilbake til avtalt tid. Åge og Henning møtte opp på flyplassen for å hente henne flere ganger, men hun var aldri blant passasjerene. Det kom til slutt fram at Mercedes hadde møtt en ny mann i Chile, Alberto.

I serien Rediger

Mercedes dukket opp våren 2000. Forholdet til Alberto i Chile var over etter at han hadde mishandlet henne, og hun var nå tilbake i Norge for å gjenforenes først og fremst med sønnen Henning, men også med eksmannen Åge, som hun forlot to år tidligere. Henning ble overlykkelig over å ha moren tilbake, mens Åge i starten hadde vanskelig for å tilgi henne.

Mercedes begynte å jobbe som fysioterapaut på Ullevål, hvor hun møtte Rolv Espevoll. Rolv hadde hukommelsestap, og Mercedes prøvde å hjelpe ham tilbake til livet, blant annet ved å megle mellom han og hans tidligere kjæreste Ninni Anker-Hansen. Det tette forholdet mellom Mercedes og Rolv førte imidlertid til at det var de to som endte opp med en romanse, selv om den var kortvarig.

Det var nemlig Åge Mercedes ønsket seg. Hun klarte ikke å godta at Åge hadde funnet lykken med Solrun Jensen, og gjorde hva hun kunne for å splitte de to. Hun lyktes endelig da Åge sa nei til Solrun ved alteret, men da var ikke Mercedes lenger interessert. Hun hadde innsett at Åge kun hadde hjerte for Solrun, og dermed forlot hun Norge igjen og reiste til USA for å bo sammen med Henning.

Galleri

Tilfeldig wiki