FANDOM

Nadia Selam Tefari
Nadia Selam Tefari
Personalia

Navn Nadia Selam Tefari
Kjønn Kvinne
Født 4. mai 1977 (40 år)
Karriere
Tidligere yrker Hotellsjef på Hotel Cæsar (2008)
Konsulent for Tom Ivar Hove (2008)
Prosjektleder for Virtual Window (2007-2008)
Konsernsjef i Anker-Hansen konsernet (2006)
Økonomisk assistent (2006)
Økonomisjef i Anker-Hansen konsernet (2006, 2007)
Konsulent (?-2006)
Familie
Far Solomon Tefari
Forhold
Tidligere partnere Sharif Hassan
Jesper Jackmann (2006-2007)
Tidligere elskere Jens August Anker-Hansen (2007)
Enkelttilfelleforhold Magnus Falsen (2007)
Serieinformasjon
Sesonger 21-25
År 2006-2008
Skuespiller Saunet Sparell

Før serien Rediger

Nadia ble som barn lovet bort til et ekteskap med Sharif Hassan av sin far.

I serien Rediger

Nadia kommer inn til Hotel Cæsar med et konsulentfirma og blir ansatt i konsernet. Hun jobbet sammen med Scott Wallace og Rolv Espevoll, som på den tiden hadde fått kontrollen over konsernet etter å ha kjøpt opp 51 % av aksjene. Hun klarer senere å lure 2 % fra Rolv, og gir ved hjelp av disse kontrollen tilbake til familien Anker-Hansen. Etter dette får hun fast jobb, og arbeider med sitt store prosjekt Virtual Window.

Hun innledet et forhold med Jesper Jackmann som også var ansatt i ledelsen på denne tiden. Da hennes far Solomon Tefari kommer for å minne henne på ekteskapet han hadde lovet henne bort til når Nadia var barn, begynte forholdet til Jesper å vakle. Det hele endte med at Jesper forlot hotellet, før Nadia fikk sjansen til å si at hun ville ha ham. Hun fortsatte å jobbe med Virtual Window sammen Magnus Falsen, mot Anker-Hansen's, som etter mye ustabilitet innenfor prosjektet fant ut at de ikke egentlig ønsket å fortsette. Å bare ville selge ville få aksjekursen til å rase, dermed ble de nødt til å motarbeide sitt eget prosjekt, til både Nadias og Magnus’ store ergrelse. Virtual Window ble til slutt solgt til losjen Vox Populi av Jens August Anker-Hansen under utpressing. Heldigvis for konsernet viste det seg at en feil i vinduenes programvare gjorde slik at de tok fyr etter kort tids bruk. Etter dette har ikke konsernet brukt for henne lenger, og hun får sparken.

Etter Virual Window får hun jobb hos Tom Ivar Hove, som hans personlige konsulent, mest på grunn av hennes kjennskap til Anker-Hansen konsernet, som han har satt seg som mål å fusjonere med. Hun blir etter fusjonen, som går i boks, ansatt som hotellsjef på Hotel Cæsar, og får i oppgave av Tom Ivar å spare 3 millioner. Da hans datter, Cathrine, dukker opp, får hun lyst på stillingen til Nadia. Hun sier til Nadia at hun kjenner faren, og at han aldri i verden vil godkjenne et beløp som ligger en smule under. Nadia, som ikke klarer å spare nøyaktig tre millioner ser seg nødt til å jukse litt med innsparingstallene hun skal vise til Tom Ivar. Cathrine sladrer til faren, og Nadia får nok en gang sparken. Etter å ha fortalt Cathrine at «Den man möter på väg upp möter man också på väg ner.», forlater hun hotellet. Siste gang vi ser henne er i sesong 25, episode 98.

Galleri

Tilfeldig wiki