Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Odd Bahr

2 151sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon1 Share
Se også: Odd Tåvik
Odd Bahr
Odd01.jpg
Personalia

Navn Odd Bahr
Kjønn Mann
Født Rundt 1980 (37 år)
Bosted Florø
Karriere
Tidligere yrker Stuepike på Hotel Cæsar (2001-2002)
Familie
Far Birger Bahr (†)
Forhold
Nåværende partner Samina Zaman (2002-)
Tidligere partnere Benedicte Brubak
Enkelttilfelleforhold Frøya Brun (2001)
Serieinformasjon
Sesonger 8-11
År 2001-2002
Skuespiller Christer Norum Buraas

Før serien Rediger

Odd vokste opp uten særlig kontakt med familien. Han hadde problemer med skole og en streng lærer som han hatet over alt på jord. Hans far hadde forlatt han og Odd følte han ikke passet inn noe sted.

I serien Rediger

Odd dukker opp på Hotel Cæsar i 2001 for å besøke faren, og får seg jobb som stuepike på hotellet. Vi ser han første gang i sesong 7 episode 5. Odd er sterk tilhenger av nynazisme, og melder seg inn i gjengen KNF som støtter nazisme. Han havner ofte i slåsskamp med pikkoloen Knut Arne fordi Odd mener han ikke er "av den rette sorten", og han blir raskt upopulær på hotellet. Den eneste som virkelig er grei med Odd, er Knut Arnes gode venninne Sidsel. Da faren avslører at han er homofil, bryter Odd all kontakt med ham. Sammen med lederen av KNF Viking og gjengen blir Odd med på å banke opp homofile utenfor en homsebar. Det viser seg at en av dem som Odd skal være med på å banke opp, er hans egen far, og Odd trekker seg unna. Faren havner på sykehus som følge av skadene, og Odd er ofte og besøker ham. Tross farens advarsler fortsetter Odd å vanke med KNF-gjengen, som vet om at Odd besøker faren. Viking skjønner at Odd begynner å svikte dem, og får KNF-medlemmer til å banke opp Odd. Knut Arne kommer forbi og stanser dem, og han og Odd blir venner. Odd trekker seg ifra KNF.

Hotellets ansatte skal på høyfjellsferie for å feire at konsernet etter lang tid er tilbake i familien. Viking ønsker hevn over Odd og planter en bombe på bussen slik at den kjører utfor et stup, og flere ansatte mister livet. Odd kommer fra ulykken uten store skader, men faren og Sidsel omkom i bussulykken. Odd tar da avstand fra sitt tidligere liv som nynazist og blir sammen med Benedicte Brubak. Han skjønner at Viking står bak ulykken, men Vikings kjæreste Frøya Brun har oppgitt falskt albi hos politiet, og Viking blir satt fri. Odd oppsøker Frøya flere ganger i håp om at hun vil trekke tilbake albiet, men hun er for redd til å gjøre det. Odd tror at slaget er tapt, men på julaften dukker Frøya opp etter å ha rømt fra Viking. Odd gjemmer henne på hotellrom 513, fordi Frøya ikke greier å gå til politiet i frykt for å bli funnet av Viking. Frøya får etter hvert jobb som barnepike på Ankerseteren og forelsker seg i Odd. Han skjønner at Frøya har fått følelser for han, og later som om følelsene er gjensidige i håp om at hun skal tørre å gå til politiet. Dette hjelper heller ikke, og når Benedicte slår opp med Odd fordi han bruker for mye tid med Frøya, tilstår han alt for Frøya, som endelig går til politiet. Viking blir tatt, og Frøya reiser ut av Oslo.

Odd og Benedicte finner tilbake til hverandre, og sammen reiser de for å besøke Knut Arne i London, selv om Odd ikke fikk fri fra jobben. Da husøkonomen Martine finner ut av dette, får han sparken, og hun annsetter Samina Zaman. Benedicte blir rasende på Martine og får andre ansatte med på å fryse ut Samina fra miljøet på Hotel Cæsar. Når Odd finner ut hva som foregår, slår han opp med henne, og Benedicte avslutter aksjonen. Han utvilker følelser for Samina, og en dag avslører hun sin hemmelighet - hun har tidligere fått et barn utenfor ekteskap og hun lever i skjul for familien ettersom de planlegger å ta livet av henne for å ha brakt skam over dem. Barnet er hos Martine og hennes samboer Svein etter at Samina satte barnet utenfor døren. Samina og Odd kjemper for å få barnet tilbake, og de vinner til slutt. Saminas bror Shazad finner henne en dag , men greier ikke å drepe henne. Samina skaffer seg til slutt jobb i Florø, og tar med seg broren. Odd innser at han ikke lenger har noe igjen i Oslo, og blir med de to til Florø.

Galleri

Tilfeldig wiki