FANDOM

Rebekka
Rebekka
Personalia

Navn Rebekka
Kjønn Kvinne
Karriere
Yrke Resepsjonist i kontorlandskapet (2014-)
Arbeidsplass Hotel Cæsar
Serieinformasjon
Sesonger 30-
År 2014-
Skuespiller Martine Therese Tørum

I serien Rediger

Rebekka (etternavn ukjent) er en resepsjonist i kontorlandskapet. Hun blir sett en rekke ganger før navnet hennes første gang blir nevnt av Juni Anker-Hansen i episode 74 av sesong 31.

Rebekka tar blant annet imot Line Halvorsen når hun skal opprette sin Baker Hansen-filial på hotellet, og gir da uttrykk for håp om at hun kan stikke nedom der når hun får lyst på "karbohydrater".

Rebekka mottar Bitten

Rebekka tar imot dem som skal inn på kontorene (her Bitten på vei inn til Arnfinn). Foto: TV2

Rebekka og Juni Anker Hansen

Rebekka spør Juni om det er noe feil med kontrakten, ettersom den er for Ninni. Foto: TV2

Ved en senere anledning har mannen Rebekka kjenner som Edvin Holte, lagt ned forbud mot at noen uanmeldt skal kunne ta heisen opp i toppetasjen der han nå bor. Da en svært beklagende Rebekka prøver å gjøre dette gjeldende selv mot Juni, sier Juni at hun skjønner det kan være vanskelig å tolke motstridende ordre, men som administrerende direktør går hun nøyaktig dit hun vil på hotellet. Hun tar deretter heisen opp for øynene på Rebekka, som ikke kan gjøre annet enn å gi Edvin beskjed om at Juni er på vei opp.

En annen større scene med Rebekka (lenge etter Edvins fall) inntreffer når Juni vil be den frigitte Ninni Krogstad om å bli husøkonom, og Juni har bedt Rebekka gjøre klar en kontrakt med Ninnis navn på. Rebekka (som nå tiltaler Juni med fornavn) sier til henne at hun antar dette var en feil, siden hun ikke kan forestille seg at en nylig frigitt fengselsfugl skulle kunne bli husøkonom på hotellet. Juni lar henne snakke ut, og lar være å irettesette henne, men det synes å fremgå at hun føler Rebekka her går litt over streken med å lufte sine egne meninger.

Tilfeldig wiki