Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Robert Gundersen

2 151sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share
Robert Gundersen
Robert Gundersen.jpg
Personalia

Navn Robert Gundersen
Kjønn Mann
Død 13. mai 2005
Karriere
Arbeidsplass Oslo kommune
Serieinformasjon
Sesonger 19
År 2005
Skuespiller Gard Pedersen

I serien Rediger

Gundersen hadde fått i oppdrag å utarbeide NGI-rapporten, en vurdering av tomten til det planlagte Expo Ekeberg. Noen av Nils Hallsteins menn truet han med at de ville skade barna hans hvis han ikke endret rapporten slik at det ikke ble bygging av Expo Ekeberg. Gundersen sendte derfor sine barn og sin kone til besteforeldrene, og fortalte Christian at det var noen som truet ham. Christian skaffet ham derfor et romHotel Cæsar der han kunne skrive ferdig rapporten. Cato installerte også et overvåkingskamera som passet på ham.

Christian og Oscar var med ham og holdt vakt, men senere valgte Christian å fortelle Scott om dette. Scott samarbeidet imidlertid med Hallstein, så han ringte ham og fortalte hvor Gundersen kunne finnes.

Hallstein sendte leiemorderen sin, Kai Kragerø, til rommet hans og fikk ham til å skrive i NGI-rapporten at det ikke kunne bli noen bygging av Expo Ekeberg; deretter sendte de rapporten inn. Etterpå skubbet Kai Kragerø ham ut fra vinduet på rommet, og han landet bare noen få skritt fra Benedicte som gikk utenfor hotellet.

Det ble siden antatt at han begikk selvmord, men egentlig ble han altså myrdet av Kai Kragerø.

Tilfeldig wiki