Fandom

Hotel Cæsar Wiki

Sølje Bergman

2 151sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Sølje Bergman
SøljeBergmann.jpg
Personalia

Navn Sølje Bergman
Kjønn Kvinne
Født 9. mars 1975 (42 år)
I Hotel Cæsar
Rolle Eskortepike (2004)
Ninni Krogstad (2015-)
Sesonger 17, 31-
År 2004, 2015-

Om Sølje Rediger

Sølje Bergman (født 9. mars 1975) er en norsk skuespillerinne.

I Hotel Cæsar Rediger

I Hotel Cæsar spiller Bergman rollen som Ninni Krogstad fra juni 2015. Rollen overtok hun etter Henriette Lien, som opprinnelig spilte karakteren.

Ninni dukker opp igjen etter et svært langt fravær da hun har sittet i fengsel, men produksjonens mening ser ikke ut til å være at Ninni ved ren og skjær "aldring" har endret utseende: Etter Bergmans inntreden ble det vist et foto av Ninni da hun gikk gravid med Goggen, og også i dette "tilbakeblikket" blir Ninni vist som Bergman heller enn Lien; dermed er det retroaktivt forutsatt at Ninni nå "alltid" har sett ut som Sølje Bergman.

I episode 8, sesong 17 spilte Bergman en eksortepike som Sue-Astrid Wallace bestilte til Benedicte Brubak og Oscar von Krona.

Sølje Bergman som eskortepike, sesong 17.png
Bergman som eskortepike i 2004.

Trivia Rediger

Bergman ble opprinnelig castet for å spille Madeleine Munthe[1] , konen Gabriel Munthe holder på å skille seg fra, men i ettertid innså en person i produksjonen at Bergman utseendemessig lå så nær Henriette Lien at hun kunne passe til å spille en recastet Ninni. Heller enn at Bergman med sitt heldige utseende skulle være bortkastet på den mindre rollen som Madeleine ble scenene med denne karakteren gjeninnspilt med Marit Adeleide Andreassen et halvt år på etterskudd, noe som førte til mindre kontinuitetsfeil i episoden (i scenene med Madeleine har Eva merkbart en annen hårlengde ved tinningen enn hun har i resten av episode 124 i sesong 31).

Referanser Rediger

  1. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=350104268520031&set=o.295780751332&type=1&theater

Tilfeldig wiki