FANDOM

Sam Freyde-prisen er en forretningspris som deles ut til «tiårets forretningsmann». For perioden 2000–2010 blir prisen i 2011 tildelt Arnfinn Lycke.

Prisutdelingen i 2011Rediger

Samfreydeprisen

Arnfinn med Sam Freyde-prisen

Cathrine Hove Rosenkrantz sørger for at utdelingen av prisen legges til Hotel Cæsar. På prisutdelingen offentliggjør Arnfinn at han vil trekke seg ut av den daglige driften av Fiske-Lycke, og kun konsentrere seg om hotelldrift. Han takker også Juni Anker-Hansen for støtten, noe Cathrine blir opprørt av.

Tom Lycke har, sammen med Håkon Borgrevinck og Save the Ocean, planlagt å gjennomføre en aksjon under utdelingen. De skal bytte ut en DVD med bilder fra Arnfinns liv som skal vises under utdelingen med en DVD med en bombetrussel. En sikkerhetsvakt slipper imidlertid ikke Tom inn på prisutdelingen på grunn av den betingede dommen hans, så han får dermed Runa Jørgensen til å bytte om DVDene. Bombetrusselen, som blir oppdaget under visningen av DVD-filmen, fører til at hotellet må evakueres etter at sikkerhetsvaktene finner en ukjent koffert i lobbyen. Kofferten ble stående ubevoktet etter at Pelle Krogstad måtte følge Cathrine til et hotellrom etter at hun drakk seg full. Etter at det er konstatert at det ikke er en bombe i kofferten, slipper alle inn på hotellet igjen.

MottakereRediger

Blant de tidligere mottakerne er:

  • Julsrud
  • Weltzien
  • Brambani
  • Einar Foss

Trivia Rediger

"Sam Freyde" er formodentlig Cæsar-universets motstykke til den store norske ingeniøren og industriherren Sam Eyde (1866-1940).

Se også Rediger

Årets Forretningskvinne

Tilfeldig wiki