FANDOM

Sandefjords ordfører
Sandefjords ordfører
Personalia

Navn Sandefjords ordfører
Kjønn Mann
Bosted Sandefjord
Karriere
Yrke Ordfører
Arbeidsplass Sandefjord kommune
Serieinformasjon
Sesonger 30
År 2014
Skuespiller Magne Lindholm

Før serienRediger

Denne navnløse karakteren er blitt valgt til ordfører i Sandefjord kommune. Han skal være Høyre-mann.

I serienRediger

Når Eva, Jenny og Jens August drar til Sandefjord på kunstutstilling, møter de også ordføreren i kommunen. Eva har et lite møte med han, og betrakter ham som sin kontakt. Imidlertid snakker også Jens August med ham, og forteller at han har en ide om hvordan de kan gjøre Sandefjord som by bedre. Han vil høre mer og kommer til Oslo.

Jens August ønsker å trekke Sandefjord inn i Anker Island-prosjektet ved å flytte den gamle plattformen han har kjøpt dit. Under møtet med ordføreren har denne imidlertid med seg en byråkrat som er meget skeptisk og betrakter plattformen som en mulig miljøbombe. Ordføreren vil derfor ha en nærmere utredning før han sier ja til Jens Augusts forslag.

Etter at Jens August fotografierer byråkraten i en kompromitterende situasjon på hotellet (til sengs med en transseksuell partner) klarer han imidlertid å presse ham til ikke å stanse prosjektet, og siden kommer beskjeden om at plattformen vil være velkommen til Sandefjord. Det blir likevel sagt at et strengt fokus på miljøspørsmålet er viktig, så byråkraten må likevel ha uttrykt noen betenkeligheter overfor ordføreren.

Trivia Rediger

I 2001 hadde Magne Lindholm rollen som Martin Storø.

Tilfeldig wiki