FANDOM

Dag Vågsås inntar Cæsar Rediger

Svein og Martine har bestemt seg for å adoptere. I den forbindelse kommer de til å ha mye kontakt med sosialkurator Mads Færevåg. Han spilles av Dag Vågsås.

Alle som har prøvd å adoptere vet at det er en lang og vanskelig prosess. Sosialkuratorens vurderinger av de potensielle foreldrene er av stor betydning, og mange er svært redde for å tråkke i salaten. I Hotel Cæsar er det heldigvis slik at det er kuratoren som er mest nervøs. Mads Færevåg spilles av den erfarne revy-skuespilleren Dag Vågsås.

Vågsås har spilt en rekke roller både på tv og film, men det er nok som revy-skuespiller han er mest kjent. Han debuterte på Oslo Nye Teater i 1980, og har siden spilt i et utall revyer både på ABC-teatret og på Chat Noir. I 1990 ble han tildelt Juster-prisen for sin innsats for norsk revy. Vågsås er også instruktør og koreograf, og er i tillegg kjent for sin store beundring av fordums helter som Buster Keaton og Fred Astaire.

På hjemmebesøk

Svein og Martine er kjempenervøse foran hjemmebesøket fra sosialkontoret. De lurer på hvordan de skal kle seg, hvordan de skal oppføre seg, og hva de skal si.

Når det viser seg at sosialkuratoren er helt fersk i jobben, og derfor er mest nervøs av dem alle, slapper imidlertid Martine og Svein mer av. De kommer seg gjennom møtet og er strålende fornøyd med egen innsats.

Tilfeldig wiki