FANDOM

Hugos ukjente datter Rediger

Hugo har dratt til Skottland uten å gi nærmere forklaring på hvorfor. Ingen her hjemme vet at han har en datter der borte. Sue-Astrid Wallace spilles av Vanessa Borgli.

Da Hugo dro til Skottland på 50-tallet, traff han en norsk kvinne som het Wenche Wallace. Wenche var nylig blitt enke, etter at hennes ektemann whiskyprodusent Wallace kom ut for en alvorlig arbeidsulykke, og druknet i en av whiskytønnene. Wenche, som ventet barn, fant trøst og kjærlighet i den unge norske kunstneren James Hugo.

De to slo seg snart sammen, og det ble Hugo som både i navn og gavn ble far til den lille piken som ble født noen måneder senere. Hun ble født hjemme, og Hugo forløste selv sin lille stedatter. Han ga henne navnet Sue-Astrid etter sin mor, og adopterte henne også formelt.

Familien hadde det fint sammen, men etter hvert som årene gikk kom rastløsheten tilbake til Hugo. Utferdstrangen ville aldri helt slippe tak i ham, og en vakker dag gjorde han som han hadde gjort en gang før; han pakket snippsekken og forlot familien sin. Den frihetstørste kunstneren måtte ha luft under vingene!

Wenche og Sue-Astrid satt naturlig nok bitre tilbake - fulle av hat mot mannen som forlot dem uten et ord. Sue-Astrid vokste imidlertid opp til å bli en hard og slu kvinne. Hun tok sin juridikum med strålende resultater, og har allerede skaffet seg et ry som en fremragende og skarpskodd forretningsadvokat.

Beinhard og kynisk

Sue-Astrid er kontrollfreak. Hun er beinhard og dominerende, og hun bruker gjerne menn for å demonstrere sin makt. Hun har også uttalt at hun aldri vil ha barn - ganske enkelt fordi hun ikke liker barn.

Samtidig har hun sine forsonende sider. Hun er meget intelligent, morsom, sjarmerende og skarp i replikken. Sue-Astrid er en kvinne menn snur seg etter, og hun vekker et slags farlig begjær hos det motsatte kjønn. Dette vet hun, og hun bruker det for alt det er verdt.

Den sterke kvinnen har imidlertid også en svak side. Men den skjuler hun så godt hun kan.

Skeptisk til Hugo

Når Hugo nå oppsøker Sue-Astrid er hun naturlig nok avvisende til å treffe ham. Hun mener han har påført henne så mye vondt ved bare å stikke av fra henne og moren, at hun ikke har noen ønsker om kontakt med ham. Hugo klarer likevel å fremme sitt ærende. Han vil at Sue-Astrid skal ta hans plass i Anker-Hansen konsernet. Sue-Astrid avviser forslaget kategorisk, men er likevel nysgjerrig.

Tilfeldig wiki