FANDOM

Åges nordnorske niese Andrine har plutselig dukket opp, og den sindige portieren synes det er litt rart at ikke søsteren ringte og ga ham beskjed om at hun skulle komme. Han ber Andrine ringe hjem, noe hun lettere irritert lover å gjøre.

En liten nordlandsstorm

Åge forlater Andrine på personalrommet, og hun kjeder seg og begynner å kikke seg litt rundt. Hun åpner et garderobeskap akkurat i det Benedicte kommer inn. Benedicte reagerer kraftig på oppførselen hennes, og de to begynner å krangle. Benedicte drar henne med seg til Åge, hvorpå Andrine skjeller henne ut med saftig nordnorsk språkbruk midt ute i lobbyen.

Andrine Andersen er datter til Åges søster Ågot Nygaard Andersen, som er gift og bosatt i Lødingen i Nordland. Når Andrine kommer feiende inn på hotellet og i Åges liv, er det som en hel liten nordlandsstorm som gjør sin en entré.

Her er det ikke så nøye med hvordan man bruker kniv og gaffel. Andrine har en historie som ikke bare har vært hyggelig, og den tøffe fremtoningen er mer et skall enn noe annet.

Hugo og Sue-Astrid møtes igjen

Åge forteller Hugo at det var en elegant ung dame som sjekket inn på hotellet i går, og at hun spurte etter ham. Hugo skjønner at det er Sue-Astrid som har kommet, og oppsøker adoptivdatteren på hotellrommet. De avtaler å spise lunsj sammen, og Hugo vil gjerne forklare hvorfor han forlot henne da hun var liten. Sue-Astrid virker heller uinteressert, og er mest opptatt av situasjonen i Anker-Hansen-konsernet. Hugo vil gjerne at Sue-Astrid skal gå inn i styret på vegne av henne og ham selv, og hun lover å tenke over saken.

Jens August kan bli blind

Jens August overlevde Ninnis pistolskudd, men kan ikke se noe som helst etter at han fikk fjernet bandasjen foran øynene. Julie trøster ham, og beroliger ham med at blindheten sikkert bare er forbigående. Prøvene legen kommer med tyder imidlertid på noe annet.

Tilfeldig wiki