FANDOM

Episode 1 i den første sesongen av Hotel Cæsar hadde førpremiere på TV 2 sammen med episode 2 den 24. oktober 1998. Episoden ble sendt igjen som del av seriens ordinære sendeplan mandag 26. oktober samme år.

Resymé Rediger

Portieren på Hotel Cæsar, Åge Nygaard, strever med å få sønnen Henning til å gå på skolen. Hans lodd i livet er fotball, og mener selv at utdannelse på skolebenken er unødvendig. Åge tror han klarer å overtale sønnen til å gå, men oppdager senere at Henning har skulket nok en gang.

Samtidig feirer hotellkjedens økonomisjef, Juni Lunde. Hennes far og konsernsjef Georg Anker-Hansen har innkalt til møte, noe Juni mener er et sikkert tegn på at han vil kaste inn årene og overlate styringen til henne og hennes ektemann og hotellsjef Ragnar. Når de ankommer møtet oppdager de imidlertid at Georg ikke på langt nær har tenkt til å gi seg. Han presenterer dem isteden for Rolv Espevoll, den nye konsernassistenten.

I en leilighet på motsatt side av gaten utenfor hotellet, bor eskortepikene Alexandra «Alex» Kvamme og Ninni Krogstad. Alex arbeider i baren på Hotel Cæsar, mens Ninni for øyeblikket ikke har noen annen jobb enn den som selskapsdame.
Ninni moter Georg.jpg

Det første møtet mellom Georg Anker-Hansen og Ninni Krogstad.

Mens Alex er på jobb, kommer kjæresten hennes, Jens August Anker-Hansen, hjem. Han har sittet i fengsel, men er nå ute. I leiligheten treffer han Ninni, og de to kjenner umiddelbart igjen hverandre. De har fortid sammen, et kort forhold under en ferie som endte med en abort for Ninni, som gjør at hun ikke er spesielt begeistret for å se Jens August igjen. Etter en kort samtale kaster hun han på dør.

Rolvs første oppgave i konsernet blir å skaffe eskortepiker til en viktig forretningsmiddag med noen arabere. En av pikene blir Ninni. Når Ninni hilser på Georg i forkant av middagen oppstår det fort søt musikk...

Gjesteroller Rediger

Bak kamera Rediger

Tilfeldig wiki