FANDOM

Sesong 30 av Hotel Cæsar gikk fra 15. mai 2013 til 12. juni 2014. Den inneholder episode 2516-2685 av serien.

Høydepunkter Rediger

For en komplett episodeguide se episodeguide sesong 30.

Våren 2013

Høsten 2013

  • Arnfinn, Cecilia, Rahul og Mai blir antatt døde etter båtulykken, mens Anish Singh blir bekreftet død.
  • Jens August ønsker å realisere prosjektet Anker Island, men ingen investorer vil gå inn i prosjektet hans.
  • Eva selger 1% av aksjene i Hotel Cæsar til Harshad Kapoor etter at han sa seg villig å overta Tilt Trading, som Eva arvet etter Singh, mot at han fikk 1% av aksjekapitalen i Hotel Cæsar.
  • Eva og Jens Augusts datter, Jenny Augusta Anker-Hansen, vender hjem til Oslo etter å ha gått på skole i Paris. Hun begynner på ny skole, men sliter med å finne seg venner og blir mobbet. Senere får hun seg en venninne, men det viser seg at denne "venninnen" har skumle hensikter.
  • Arnfinn Lycke dukker opp igjen etter å ha vært savnet siden båtulykken.
  • Juni Anker-Hansen vender tilbake til Oslo etter å ha vært i Sveits. Hun ønsker å kjøpe seg inn i konsernet. Og får et lån av Jens August mot at hun støtter han i Anker Island prosjektet hans.
  • Albert og Mie bestemmer seg for å gifte seg og flytter inn i den gamle leiligheten til Arnfinn. Senere blir også Mie gravid, men får vite av legen at hun har et forstørret hjerte som kan gjøre det livsfarlig for henne å gjennomføre et svangerskap. Dette resulterer i en større krangel mellom Albert og Mie. Albert rømmer senere til Goa, uvitende om at Mie mistet barnet kort tid etter. Alle tror han er død, og bare Juni vet at han er i live og i Goa. Da Albert ikke vil sende en fullmakt til henne fordi Bitten vil overta Alberts plass i styret offentligjør hun til resten av styret at Albert lever. Albert velger da å sende fullmakten til Bitten, i stedet for til Juni.
  • Jens August forteller ledelsen at han har funnet en løsning på hvordan man hindrer krenging på plattformer i havet som han også vil bruke på Anker Island. Senere går Arnfinn og snoker i dokumentene hans om det. Han velger senere å gå inn som hovedinvestor i Anker Island. Prosjektet får god mediedekning, men så dukker et lignende prosjekt opp som heter Home At Sea som fører til at Jens August mister en investor. Det viser seg at hjernen bak Home At Sea er Arnfinn og at han har stjålet Jens Augusts metode for å hindre krenging.
  • Pelle bor ute på gata etter tapet av Cecilia. Han får frostskader og må nesten amputere benet. Senere begynner han å jobbe som portier på hotellet igjen, etter god hjelp av Juni og Monica som får han tilbake på hotellet.
  • Vanessa begynner å fekte og får hjelp av tidligere fektemester Ludvig Børsum. Hun blir mobbet av fektekollega Celine fordi hun ser Vanessa som en rival og ikke stoler på troskapen til sin egen kjæreste, Bjørnar Ness. Talentspeider Ole Haug fra Olympiatoppen ser ferdighetene til Vanessa i fekting og vil ha henne med på juniorlandslaget. Hun kommer til NM-finalen og vinner.
  • Monica begynner på privatskole for å få generell studiekompetanse. Drømmen er å bli advokat. På skolen sliter hun med lesingen, og nekter å svare i timene. Etter hvert jukser hun på en historieprøve hun har, men tilstår siden fusket. Hun får ta prøven om igjen muntlig, og det viser seg da at hun gjør det nesten like bra. Like etter tar hun også eksamen i norsk og står og får fullført skoleåret.
  • Storm føler seg sviktet av familien og allierer seg med langeren Harald Eriksen som skaffer ham dop som han skal lagre på Gaius. Storm innser at han gjør gale ting og tar med seg alt dopet til Harald, men en av Haralds kumpaner følger etter han. Storm hiver dopet i sjøen fra en bro, slår til personen og springer, men blir skutt. Han greier likevel å kave seg opp i toppetasjen der familien har middag. De får han på sykehus, han overlever. Harald blir tatt (men det viser seg siden at han vred seg unna fengsel).

Våren 2014

  • Moren til Monica, Sigrid Uldahl kommer inn i serien, og for Monica og Vanessa virker det som om hun er dement.
    Edvin 2014

    Den ukjente sønnen til Georg viser seg å være Edvin Holte (men er denne mannen som kaller seg Edvin, virkelig han?)

  • Når en journalist skal skrive en sak om Anker-Hansen familien låner hun med seg et familebilde. Hun oppdager at bildet er brettet og på bildet er det en ukjent gutt som er Georg Anker-Hansens sønn. Jens August er ikke interessert i å finne han. Så dukker det opp en video av Georg Anker-Hansen hvor han forteller at han har gjemt unna en stor pengesum på en bankkonto i Sveits og alle barna må hjelpe å løse koden han har laget. Etter mye leting finner de ut at gutten heter Edvin Holte, og at hans mor, Edith i virkeligheten er Evas mor som har levd under falsk identitet sammen med Edvin siden begynnelsen av 80-tallet. Edvin er ikke lik de andre i familien og liker ikke å ha mye penger mellom hendene. Han vil dermed ikke hjelpe dem med å løse koden.
  • Albert blir meldt savnet og blir antatt død, bare Juni vet at han lever. Da gjør Bitten krav på sinn plass i styret. Juni prøver å snakke med Albert om å la hun styre hans aksjer, men han bryr seg ikke så hun blir nødt å fortelle at han lever. Når Juni gjør det sender Albert en fullmakt til Bitten som får sitte i styret for han noe Juni er rasende for.
  • kjøkkenetRestaurant Cleo blir realityserien Kjøkkenstjernen spilt inn. Mie blir frontfigur for serien og hun får mye oppmerksomhet fra media og blir utslitt. Juni merker dette og vil ansette en ny kjøkkensjef i den perioden Mie får så mye oppmerksomhet fra media. Mie greier å snakke Juni fra det og blir enige om at hvis ikke Mie greier å takle presset skal de ansatte en ny kjøkkensjef.
  • Jens August får dagsbøter på flere hundre tusen fordi han ikke flytter plattformen han kjøpte til Anker Island fra et verft. Han kommer så i kontakt med Sandefjords ordfører og får til en avtale om å flytte den til Sandefjord. Demonstrantgruppen Green Ocean med Maria Hårum i spissen liker ikke at han skal gjøre det fordi plattformen er et stort forurensingsprosjekt som vil skade byen og området rundt.
  • Langeren Harald Eriksen dukker opp igjen og gjør Storms liv til et helvete: Han forlanger millioner i erstatning for narkotikaen Storm dumpet. Storm forsøker med voksende desperasjon å skaffe penger, men kan aldri få tak i så mye som Harald forlanger. Da han ber om å få snakke med Haralds overordnede i narkonettverket, blir han dirigert til en leilighet i Stockholm der det ligger et kvinnelik. Fra en naboleilighet tar noen bilder, som for å implisere Storm i mord. Storm rømmer og dukker ikke opp igjen før i neste sesong.
  • Juni greier å løse kodemysteriet ved hjelp av Edvins bibel og en lapp hun finner i trappetrinnet i lobbyen. Hun drar til Sveits og tar ut sin egen og Edvins del av arven, og gir Edvin delen han har krav på, mens hun bruker sin egen del til å kjøpe aksjer i Hotel Cæsar. De andre arvingene får tilgang til kontoen i Sveits først etter at Juni har kjøpt 25% av aksjene i konsernet.
  • Pelle blir kåret til Hotel Cæsars beste medarbeider.
  • Mie skaffer Restaurant Cleo en Michelinstjerne og deretter forlater hun hotellet og drar hjem til Verdal.
    Mie tar farvel med de ansatte

    Mie tar farvel med de ansatte og reiser hjem til Verdal.

  • Sigrid oppspiller seg myue bingogjeld hos Bingo-Bjørn. Det resulterer i at hun må ta seg jobb på hotellet for å nedbetale gjelden. En dag kommer Bingo-Bjørn og tar med seg alt i leiligheten til Monica. Vanessa kontakter Bjørnar om hjelp som snakker med Harald Eriksen som en dag kaster Bingo-Bjørn ut av hotellet og senere på dagen får de alle tingene i leiligheten tilbake.
  • Edvin kjøper seg inn i hotellet og etter stemmegivning om videre drift av Anker Island i styret blir det vedtatt at Anker Island prosjektet avvikles med Edvins sin stemme som avgjørende. Dette finner ikke Jens August seg i og vil at han skal ta en DNA-test. Alle i familien tar en DNA-test og det viser seg at Edvin er en Anker-Hansen men ikke Jens August. Jens August mener det er noe feil og graver opp graven til Georg for å finne nye testbevis, men resultatene viser fortsatt det samme. Han kontakter en bekjent og forfalsker testen. Dette gjør Edvin forbannet og neste dag har han med seg labteknikeren som sier at Edvin er en Anker-Hansen, men det er ikke Jens August.
  • Vanessa avlegger en IQ-test som gir det oppsiktsvekkende resultatet 140. Kort etter blir hun kontaktet av Harald, som innsmigrer seg hos henne og sier at en som er så smart, ikke må kaste vekk livet på å være stuepike. Han sier til henne at hun er "understimulert", og får henne med på å søke forskjellige "kick". Forelsket i Harald begynner Vanessa å gli mot en kriminell tilværelse, uten å selv å skjønne det.
  • Da han skjønner han ikke kan berge Anker Island, planlegger Jens August forsikringssvindel: Han vil trippelforsikre plattformen og leie den ut, men så sørge for at den synker under sleping. Juni og Eva skjønner hva som er i gjære og involverer også Edvin, som nylig er blitt avslørt for seerne som en psykopat (han kvalte sin angivelige "mor" Edith, tydeligvis for at hun ikke skulle avsløre noe om ham). Edvin råder Juni og Eva til å avvikle to av forsikringene, men i hemmelighet går han selv til politiet og anmelder Jens August. Senkingen av plattformen blir gjennomført, men i strid med Jens Augusts plan går tre liv tapt. Han blir hentet av Økokrim, men slipper siden ut på grunn av mangel på bevis.
  • Under Haralds påvirkning blir Vanessa stadig mer arrogant over den høye IQ'en hun skal ha, og orker ikke lenger bo hos Monica og Sigrid, som hun nå mener har holdt henne tilbake. Harald inviterer henne til å bo sammen med ham i en stor, flott leilighet hun normalt aldri kunne ha råd til, og hun flytter.
  • Edvin oppsporer russeren som hadde fått ansvaret for å senke plattformen, og bestikker ham for å få beviser på at Jens August stod bak. Han konfronterer Jens August med beviset og forlanger at han forlater Cæsar for alltid, ellers overlater Edvin bevisene til politiet. Jens August vet at Eva i mellomtiden har avlagt en falsk forklaring til politiet der hun nektet å ha kjennskap til forsikringssvindelen, så hvis bevisene kommer på bordet, vil de begge gå i fengsel og Jenny vil være ubeskyttet mot Edvin. Jens August bøyer seg tilsynelatende for Edvins krav og forlater hotellet.
  • Mens Vanessa er alene i Haralds leilighet, kommer politiet på razzia og finner en bag full av narkotika. Vanessa ender på glattcelle.
  • Jens August finner fram til DNA-laboratoriet som leverte rapporten som tydet på at Edvin var Georgs sønn, mens Jens August selv ikke var det. Han finner dokumentasjon på at DNA-rapporten var forfalsket og konfronterer laboranten Nanna Henriksen med dette. Tvunget av Jens August kontakter hun Edvin, som kommer til laboratoriet uten å vite at han er der. Jens August overhører og tar opp samtalen mellom Edvin og Nanna, der det kommer fram at han bestakk henne for å forfalske rapporten: Jens August er sønn av Georg, og Edvin er det ikke.
    JA mot Edvin

    Jens August og "Edvin" ender med å slåss på liv og død.

    Den "Edvin" vi har møtt, er altså egentlig en bedrager. Da Jens August viser seg og godter seg over "Edvin", slår han ned Nanna, og etter et heftig basketak slår han også ut Jens August. Mens de ennå er bevisstløse, tenner han på laboratoriet og går.

Åpningsvignett Rediger

Første vignett (episode 1-25)Rediger

Sesongens første åpningsvignett inneholdt følgende karakterer:

Bilde Navn Skuespiller Bilde Navn Skuespiller
Pelle vignett 18
Pelle Krogstad Nikis Theophilakis
Juni vignett 19
Juni Anker-Hansen Anette Hoff
Janne vignett 20
Janne Langangen Birgitte Victoria Svendsen
Arnfinn og Storm vignett 20
Arnfinn Lycke og Storm Liland Anker-Hansen Nils Vogt og Kim-Daniel Sannes
Willy vignett 20
Willy Wang Jeppe Beck Laursen
Vanessa og Monica vignett 20
Vanessa Nyman og Monica Nyman Marte Sæteren og Hilde Lyrån
Mie vignett 20
Mie Andersen Evy Kasseth Røsten
Albert vignett 20
Albert Lunde Kenneth Åkerland Berg
Jens August og Eva vignett 20
Jens August Anker-Hansen og Eva Rosenkrantz Kim Kolstad og Rudy Claes

Andre vignett (episode 26-90)Rediger

Sesongens andre åpningsvignett inneholdt følgende karakterer:

Pelle vignett 18
Pelle Krogstad Nikis Theophilakis
Juni vignett 19
Juni Anker-Hansen Anette Hoff
Arnfinn og Storm vignett 20
Willy vignett 20
Willy Wang Jeppe Beck Laursen
Vanessa og Monica vignett 20
Mie vignett 20
Mie Andersen Evy Kasseth Røsten
Albert vignett 20
Albert Lunde Kenneth Åkerland Berg
Camilla Aanonli-vignett 21
Jenny Augusta Anker-Hansen Camilla Aanonli
Jens August og Eva vignett 20

Tredje vignett (episode 91-170)Rediger

Sesongens tredje åpningsvignett inneholder følgende karakterer:

Pelle vignett 22
Pelle Krogstad Nikis Theophilakis
Storm vignett 22
Storm Liland Anker-Hansen Kim Daniel Sannes
Mie vignett 22
Mie Andersen Evy Kasseth Røsten
Hilde vignett 22
Hilde Erichsen Hanne Dahle
Vanessa, Sigrid, Monica vignett 22
Vanessa Nyman, Monica Nyman og Sigrid Uldahl Marte Sæteren, Hilde Lyrån og Anne Marie Ottersen
Bitten vignett 22
Birte Lillevik Anne Kokkinn
Arnfinn, vignett 22
Arnfinn Lycke Nils Vogt
Eva, Jenny og Jens August vignett 22
Jenny Augusta Anker-Hansen, Eva Rosenkrantz og Jens August Anker-Hansen Camilla Aanonli, Rudy Claes og Kim Kolstad
Edvin vignett 22
Edvin Holte Torgeir Reiten
Juni vignett 22
Juni Anker-Hansen Anette Hoff