FANDOM

Sesong 33 av Hotel Cæsar gikk fra 4. januar 2016 til 15. desember 2016. Den inneholder episode 2918-3073 av serien.

Høydepunkter Rediger

For en komplett episodeguide, se episodeguide sesong 33

Våren 2016

  • Sesongen tar opp tråden seks måneder etter Goggens flystyrt. Hotellet er tydeligvis blitt totalrenovert; ikke bare er toppetasjen gjenoppbygd, men også lobbyen og korridorene har fått en ny stil.
  • Amanda vil nå prøve å gjøre Hotel Cæsar om til et miljøvennlig plusshotell, og hyrer i den forbindelse firmaet JODA! til å levere en revolusjonerende solenergi-teknologi (en film som kan legges utenpå eksisterende vinduer). JODA! eies av Jonas og Ida Bøe. Jonas og Amanda føler etter hvert en gjensidig tiltrekning, og til sist er Jonas utro med Amanda. Han forteller det til Ida kort etter, og er innstilt på å flytte inn hos Amanda, men da får han høre at hun slett ikke ønsker noe dypere forhold med ham. Jonas havner i en vanskelig situasjon, men går etter hvert tilbake til Ida, selv da Amanda plutselig føler på ensomheten og sier hun likevel vil ha et forhold med Jonas.
  • Pelles fargerike, men ofte slitsomme søster Beate Krogstad kommer til Oslo. Hun får etter hvert jobb i baren på hotellet, men blir boende i Pelles leilighet. Til slutt vil Pelle med god grunn kaste henne ut, men på denne tiden viser det seg at hun har nyresvikt og er i livsfare. Søsknene finner sammen igjen, og Pelle donerer henne en av sine egne nyrer.
  • Eva får interesse for sosialarbeid og vil støtte Ungdomshjemmet Bøler, der hun kommer i kontakt med den belastede ungdommen Kai Lundby. Etter hvert skaffer hun ham jobb på Hotel Cæsar. Kai sliter med å finne seg til rette, og føler på ett tidspunkt en tiltrekning mot den mye eldre Eva som hun er nødt til å avvise, men etter hvert går det bedre for ham.
  • Jenny sliter med sorgen etter tapet av Joey Krogstad, men begynner så på teaterskolen til Nikolaj Hope. Her møter hun Bo Kristian Bøe. Han er først innpåsliten og nesten en mobber. Sakte, men sikkert får hun et bedre forhold til ham.
  • Nikolaj Hope er en teaterlærer med til dels merkelige (ydmykende og krenkende) undervisningsteknikker, som når han tvinger elevene til å fremføre monologer om hvor mye de hater foreldrene sine. Selv om Jenny som særlig talentfull ble tatt ut til å få individuell undervisning av ham, får hun ham etter hvert langt opp i halsen. Bo Bøe gjør et hemmelig videoopptak av Nikolaj som lugger og skjeller ut Jenny under teaterøving, og da rektor på skolen får se opptaket, blir Nikolaj sagt opp.
  • Evas forhold til Harshad lider da han tilbringer svært mye tid sammen med Ninni, og Eva blir sjalu. Til slutt, i fylla, er hun selv utro mot Harshad. Ekteskapet gjennomgår en svært vanskelig fase, inntil Eva og Harshad blir forlikt under åpningen av Plusshotellet. (Eva fikk dødsangst da hun, Harshad og Ninni ble sittende fast i heisen under et branntilløp, og Eva fikk endelig oppleve at Harshad var der for henne heller enn Ninni.)
  • Ninni går gravid gjennom nesten hele sesongen, men den sannsynlige faren (Atle Søgård) er i et nytt forhold, og Ninni forteller ham ingenting. Da en guttebaby til slutt blir født, velger hun å adoptere bort barnet. I sesongens siste episode avslører imidlertid Pelle for Atle at Ninni har født og bortadoptert et barn som Atle etter alt å dømme er far til.
  • En av de tre sagnomsuste matrjoska-dukkene fra familien Krogstad dukker opp, og Beate begynner ivrig å lete etter de to andre, siden dukkene til sammen på en eller annen måte skal være verdifulle. Ved sommeravslutningen er alle de tre dukkene blitt funnet; Beate tok den siste dukken fra leiligheten til sin og Pelles far, Kåre Krogstad, uten å spørre ham om lov til å ta den. Da Pelle, Ninni og Beate skal prøve å selge dukkene, får de imidlertid høre hos flere antikvitetshandlere at de ikke er spesielt verdifulle i det hele tatt, og de ender skuffet opp med å selge dem for bare 3000 kroner. Imidlertid blir Kåre Krogstad vist på telefonen med antikvitetshandleren de til sist solgte dem til, og det kommer fram at dukkene egentlig er verdt over fire hundre tusen. Kåre forstod at det var Beate som hadde tatt dukken han hadde, og snakket med antikvitetshandlerne på forhånd.
  • Storm innleder nesten motvillig et forhold til Lotte Fjeld, sjefen i Sensitech som (ved siden av JODA!) leverer komponenter til plusshotellet. Etter at både Cecilie Dahr Hove og Runa Jørgensen døde mens de var i et forhold til Storm, er han nærmest blitt redd for å forelske seg, siden det virker som om alle han blir glad i, dør. Lotte får overbevist ham om at det ikke hviler noen forbannelse over kjærlighetslivet hans, og til sist drar de to til Las Vegas og gifter seg der.
  • Under åpningen av plusshotellet er solcellefilmen ikke helt klar, og Amanda tar i bruk tjuvkoblinger så det skal virke som om den var i drift, selv om strømmen egentlig kommer fra bakkenettet. En overoppheting får brannalarmen til å gå, og siden Amanda ikke vil det skal komme fram hva grunnen egentlig er, steller hun i stand et lite branntilløp på et av rommene så det skal virke som det er en etterlatt sigarstump som utløste alarmen. Det hun ikke vet, er at Lotte Fjeld ligger og sover på et rom i nærheten. Lotte får røykforgiftning og blir brakt til sykehus i koma, og Storm blir sjokkert når legene tror hun kanskje aldri vil våkne igjen.
  • Ved sommeravslutningen blir Storm klar over at det var Amanda som stiftet brannen som har satt Lottes liv i fare. Han blir med på Amandas forslag om å ta en tur ut i skogen for å gå på jakt, men mens de er der, avslører han for henne hva han vet og retter våpenet mot henne. I mellomtiden våkner Lotte faktisk opp på sykehuset, og da Juni og Eva ikke kan nå Storm på telefonen med den gode nyheten, går de ut i skogen etter ham og Amanda. Plutselig hører de to skudd, og kommer så over Storm mens han står og stirrer på en fallen og urørlig Amanda. Mens de ser på, retter Storm geværet mot seg selv. Juni kaster seg mot ham for å hindre ham i å ta sitt eget liv, men enda et skudd går likevel av.

Høsten 2016

  • Storm og Amanda overlevde begge skuddene i skogen.
  • Lotte blir helt restituert etter sykehusoppholdet, men forholdet til Storm lider når han blir klar over at hun ikke er like ivrig etter å få barn som han er. Faktisk tar hun fortsatt P-piller, noe Storm opplever som et svik da han oppdager det. De bestemmer seg for å begynne på nytt ved å flytte til Singapore og stifte familie der, men like før avreisen oppdager Lotte at hun er steril og uansett aldri kan få barn. Storm blir igjen knust, og det blir til at Lotte drar vekk alene; siden innleder de skilsmisse. Ved sesongslutt får Storm likevel brått oppfylt sin store drøm om å være pappa, da hans hittil ukjente datter med Vilde Mykland dukker opp.
  • Atle Søgård er blitt klar over at Ninni har født deres sønn, og når hun ikke vil beholde ham, tar Atle selv gutten til seg. Siden ombestemmer Ninni seg og vil ha barnet tilbake, og det blir flere bitre runder omkring dette. Ved sesongslutt har Ninni og Atle fått en mye bedre tone igjen, og han innvilger henne jevnlig samvær med gutten.
  • Kåre Krogstad dukker opp og får umiddelbart god kontakt med Juni, som han først kysser bare timer etter at de først møttes. Han tar også kontakt med sine barn, Pelle og Beate, og forteller at han har solgt matrjoska-dukkene for flere hundre tusen. Han sier Pelle og Beate skal få pengene dersom de kan komme på noe fornuftig å investere dem i.
  • Elise Bøe, datter av Jonas og Ida og søsteren til Bo, kommer tilbake til Norge etter å ha studert i USA. Hun virker først som "den perfekte datteren" og får Bo til å fremstå som en mislykket klovn i sammenligning. Siden kjører hun imidlertid bil i alkoholpåvirket tilstand og kommer til å kjøre over og skade Ninni Krogstad, men stikker fra stedet. For å kunne forklare skadene på bilen kjører hun med vilje på et tre annetsteds, og gir siden broren Bo inntrykk av at det var det hele da han kommer til stedet. Da politiet ankommer like etterpå, bestemmer Bo seg for å ta på seg skylden og si det var han som kjørte, siden søsteren har så mye mer å tape enn han har. Han har imidlertid drukket noen pils og blir derfor dømt for fyllekjøring, stadig uten å avsløre Elise. Til sist innser familien at Elise var den skyldige og at hun faktisk hadde kjørt på et menneske, men Elise vil fortsatt holde sannheten skjult, siden hun i mellomtiden har kommet høyt opp i Liberal fremtid, et parti hun brenner for. Omsider får samvittigheten imidlertid overtaket, og hun trekker seg fra partiet og melder seg.
  • Det viser seg at Kåre Krogstad har sansen for å kle seg i dameklær fra tid til annen, noe han først skjuler for Juni, men til slutt må han innrømme det for henne. Forholdet blir satt på en hard prøve, og ved sesongslutt er det uklart om Juni føler seg i stand til å fortsette som Kåres kjæreste.
  • Etter suksessen med plusshotellet i Oslo kommer det på tale å opprette enda et plusshotell et annet sted. Eva ivrer for å lage plusshotell i Tromsø, mens Amanda vil satse internasjonalt og få et hotell i New York. Det går prestisje i dette for både Eva og Amanda, og det utspiller seg en maktkamp mellom dem.
  • Amanda går bak ryggen på styret og begynner å gjøre forberedelser til å opprette hotell i New York alt før hun vet om det er flertall for dette. Hun setter i hemmelighet Hotel Cæsar i pant for å kunne ta opp et stort lån hun bruker til å kjøpe et bygg i New York.

Åpningsvignett Rediger

Første vignett (episode 1-88) Rediger

Sesongens første åpningsvignett inneholdt følgende karakterer:

Bilde Navn Skuespiller Bilde Navn Skuespiller
Pelle vignett sesong 33
Pelle Krogstad Nikis Theophilakis
Eva og Harshad vignett sesong 33 (1)
Eva Rosenkrantz og Harshad Kapoor Rudy Claes og Assad Siddique
Beate vignett sesong 33
Beate Krogstad Cici Henriksen
Ninni vignett sesong 33
Ninni Krogstad Sølje Bergman
Storm og Lotte vignett sesong 33
Storm Liland Anker-Hansen og Lotte Fjeld Kim-Daniel Sannes og Penda Faal
Jenny Augusta vignett sesong 33
Jenny Augusta Anker-Hansen Sofie Asplin
Bo Kristian og Kai vignett sesong 33
Bo Bøe og Kai Lundby Jakob Zachariassen Lay og Georg Roksvåg
Jonas og Amanda vignett sesong 33
Jonas Bøe og Amanda Anker-Hansen Jan Martin Johnsen og Evelyn Rasmussen Osazuwa
Juni vignett sesong 33
Juni Anker-Hansen Anette Hoff

Andre vignett (episode 89-156) Rediger

Sesongens andre åpningsvignett inneholdt følgende karakterer:

Pelle vignett sesong 33
Pelle Krogstad Nikis Theophilakis
Amanda vignett sesong 33
Amanda Anker-Hansen Evelyn Rasmussen Osazuwa
Eva og Harshad vignett sesong 33 (vignett nr 2) Eva Rosenkrantz og Harshad Kapoor Rudy Claes og Assad Siddique
Kai vignett sesong 33
Kai Lundby Georg Roksvåg
Jenny vignett (2) sesong 33
Jenny Augusta Anker-Hansen Sofie Asplin
Bo, Jonas og Elise vignett sesong 33
Bo Kristian Bøe, Jonas Bøe og Elise Bøe Jakob Zachariassen Lay, Jan Martin Johnsen og Silje Hagrim Dahl
Ninni vignett (2) sesong 33
Ninni Krogstad Sølje Bergman
Storm og Lotte vignett (2) sesong 33
Beate og Kåre vignett sesong 33
Beate Krogstad og Kåre Krogstad Cici Henriksen og Bjørn Skagestad
Juni vignett (2) sesong 33
Juni Anker-Hansen Anette Hoff

Tilfeldig wiki